уторак, 13. новембар 2018.

БАКОВ – НИНОВ ПОХОД, Стварање Првог светског царстава.








Нино је вршио освајања и у Европи, али се не може поуздано установити да ли је та освајања вршио пре похода у Азију или по повратку. Једино је познато да при повратку у Србију није довео своју жену Семираму, него ју је оставио да доврши изградњу Вавилона. Нино је основао тај град и посветио га богу Белу, односно Белом богу. Семирама је довршила његову изградњу 2005. г. п. н.е. Пре Нина, Бабилон је постојао као неко мало насеље које су Сумерци звали Кадимира.



Нино, историјска личност коју је народно предање поистоветило са богом Баком, извршио је први освајачки поход у историји и освојио цео тада познати свет. Што се тиче одређивања времена стварања Првог светског царства, ми ћемо се углавном придржавати “Временика“ Еузебија Памфила, владике у Каесареји, у Палестини, који је живео од 2б5. до 340. године н.е. Поред свих истраживања и
савремених археолошких открића, Еузебијев “Временик“ се показује као најтачнији.Према Еузебију, Ниново време је било од 2054. до 2002. г. п.н.е.
Бошар тврди да је Нино/Неброд (2.1.II.III.) и да је Нино, син Белов, освојио за 17 година целу Западну Азију уз помоћ Арија краља Арабије. Приликом опсаде града Бактре, престонице Бактријане, упознао је Семираму, жену једног од својих војвода, и оженио се са њом. Према Еузебију, опсада Бактре била је 2.008. г. п.н.е. (3.ст.350). У Пољеновом приказу Баковог освајања Азије, који смо већ навели, стоји да је Бак освојио прво Индију па онда Бактријану уз помоћ Индуса. Са овим Пољеновим приказом догађаја слажу се и сви други извори. Према томе, Бактријана је била последња освојена земља у Азији и са њоме је завршио освајања. Ми можемо узети 2008. г. п. н.е. као завршну годину Ниновог освајања у Азији. Пошто је његово освајање Азије трајало 17 година, то значи да је Нино пошао из Србије 2025. г. п. н.е. После 17 или 18 година Нино се вратио у Србију.


Нино је вршио освајања и у Европи, али се не може поуздано установити да ли је та освајања вршио пре похода у Азију или по повратку. Једино је познато да при повратку у Србију није довео своју жену Семираму, него ју је оставио да доврши изградњу Вавилона. Нино је основао тај град и посветио га богу Белу, односно Белом богу. Семирама је довршила његову изградњу 2005. г. п. н.е. Пре Нина, Бабилон је постојао као неко мало насеље које су Сумерци звали Кадимира.






babilonska kula
Приказ Вардунске куле Зигурат


Јевреји Бела називају Баал и име новог града преводе са Баб-или или Баб-илану, што значи Божија-врата, односно Баалова-врата. Јеврејско Бабилану Грци су спојили у Бабилон. Арапи су били Нинови савезници у освајању Азије. Још од тог времена налазили су се близу Месопотамије и били су у саставу Ниновог и каснијег Асирског царства.


Град, наследник Бабилона, Арапи зову Багдад што Бошар потврђује (2.I.I.VIII). Багдад је у ствари Бак-дат, Баков град, дат или створен од Бака. У Асирији се Бабилон помиње као Кар-Дуниаш. Српску реч варисточни народи су писали као кар, па се може закључити да је у првом имену Бабилона постојала реч вар, што се највероватније подразумева у јеврејском преводу “илану“. У језицима народа са Блиског Истока често се налазе завршетци на-аш, као што је случај са Дуниаш. Отуда Вардуниаш или Вардунаш у клинописним записима. Тако су Арапи у имену Багдада сачували успомену на Бака који се на истоку поистовећује са Белом.
Бошар каже за Неброда:
“Nimrod cur dicitur Bacchus …Cur in Arabiae Nysa natus creditur…’
То јест:
“Неброд кога зову Бак … за кога се држи да је рођен у Низи арабијској“.
Ми смо већ рекли да је било више Низа и један град у јужној Арабији звао се Низа. Једна знаменита Низа је била у Малој Азији, а и у Србији јер је старо име града Ниша – Низа. Ниново царство називају Асирским, Вавилонским и Халдејским, као што чини Џ. Л. Херлбат (8). За њега је прво царство Халдејско, а друго царство Асирско. Назив Халдејско царство није одржив из више разлога. Право име Халдеје је Хасдеј (31.ст.105). У односу на Хасдеју појављују се и неки врло изненађујући називи. Вавилонско царство је такође неприхватљив назив, пошто је то преличено име. Ако би га назвали по главном граду, онда би то било Вардунско царство. Старозаветни пророк Мика назива земљу Вардунску “земљом Небродовом“ (1 Мика 5.5.).
Према томе, Прво царство би се могло назвати и Небродово царство. Пошто су “Нино и Неброд једна иста личност“, (79.II.131) на избору нам остају три могућа назива: Ниново царство, Вардунско царство и Небродово царство. Ми ћемо користити име Ниново Царство.
Хришћански писци нису били љубитељи Неброда. Тако Венерабилис Беда се пита ко је био Неброд: тиран, пустолов, нападач, који је задобио светско царство. Он је био пустолов који је однекуда тамо дошао. Био је упадник или нападач. (6) Може се и тако распитивати за Неброда, само то не води далеко. Џорџ Бартон помиње име из једног записа “Ниншар“ (23.ст.285). Ради се о имену и звању Ниновом, Нино-цар. Звање цар имали су сви асирски владари и то се налази записано на оним писмима која нису имала слово ‘цифа’ као ‘сар’ или ‘шар’. То звање је допрло до наших дана у титули персијског цара, као ‘шах’.Сумерци помињу Нина као Ур-Нина (48.ст.34). Арчибалд Сајс наводи овај сумерски запис који у целости гласи: “Ур-Нина краљ Ширпурла, Схирпурла“ (173.1.ст.68). Сајс каже да њему није јасно шта ово име значи, да ли је то неки град или нешто друго. Нама је јасно да се овде ради о првом помену српског имена. Да ли је то име сасвим правилно прочитано и да ли је средње слово у њему ‘п’ или ‘б’ није много битно, пошто се ми са тим именом срећемо на више места касније и о томе ћe још бити речи. Сајс нам још каже да се планина уз Месопотамију звала “Сирабели“, а један град јужно од Алепа: Зарбу, Зирбе или Зерби. Почетно слово ‘сима’ у именима у српском језику прелази редовно у слово ‘зита’ у арапском језику. Постојао је и град Дур-Саркин, а “дур“ је код старих Срба био назив за водену тврђаву или град на води или неки замак где је вода играла улогу препреке. Ово име се одржало у имену планине Дурмитор на којој се налази језеро на којем је био замак Пирлитор. Ми ћемо ce у будуће сретати са још доста имена места или река са називом дур. Асирски и ниновски цареви су употребљавали израз sarru-ti-ya = imperii mei (34). То је прочитано из клинописа који не може потпуно верно да пренесе речи из српског језика. То треба читати као царутија или царствија, што се подудара са изразом код цара Душана: “Царствоми“. Звање цар налазимо не само код владара Асирије, него и у Малој Азији и Европи. Јоаким Менан преводи “сар“ са краљ, сар = ро (91.ст.19). Овај превод је приближан и није потпуно тачан јер је цар више звање од краља.


Пјер Дону је направио тачно упоређење, када каже:
“Се sera par exemple, du gothique ‘sor’, du ‘sir’ des Anglais, du czar ou tsar des Russes que viendront le Caesar des Latins, le sour des Hebreux, et la derniere syllable de Nabucodonozor“ (170. V. 170).
Ha српском: “То ће бити, на пример, од готског ‘сор’, од енглеског ‘сир’ од руског ‘цар’ што долази ‘Каесар’ латински, ‘сур’ јеврејски и последњи слог у имену Набукодонозор.“
За Семираму Бошар каже да се она помиње као Серимама (2.II.II.ХI), а негде и као Саримама. Ово друго име се мора читати као Царимама, што би се могло довести у везу са њеним сином Царевићем, Саркином или Саргоном.
У науци се држи да су Аријевци стигли први пут до Индије око 2000.г. п.н.е. То се поклапа са временом Ниновог похода.
Индијски историчари разликују два велика раздобља Аријеваца у Индији.Прво раздобље је њихов освајачки продор у Индију приближно од 2000. до 1500. г. п.н.е и друго раздобље мешања са Индусима и коначног утапања у бројни индијски народ. Друго раздобље трајало је од 1500. до 1000. г. п.н.е. Продор Аријеваца био је са северозапада у земљу пет река, то јест Панџаб, где су први пут дошли у додир са Индусима (32.ст.2). Аијангар каже да су ту у Папџабу, то јест у једном малом делу Индије који су Аријевци освојили, развило друштво опевано у Риг-Ведама. Уместо градова држава, какво је било претходно уређење у Индији, Аријевци развијају јаку монархију и стварају простране државе (32.ст.2). Риг-Веда је испевана око 2000. г. п.н.е, а записана је, онаква каква је до нас допрла, брахманским писмом, према једном иранско-араменском приказу, око 5. века п.н.е. У 4. веку п.н.е, то јест после похода Александра Великог, десио се препород санскритске књижевности (53.ст.41).
Ми смо већ рекли да су Аријевци сматрали Меру планину за своју Свету гору. Сматрали су да се ова планина налази на средини земље и да се на њој налази “Сварга“ Индрин рај који садржи палате богова и станиште небеских надахнућа (19). Као што на Мери живе богови, Индуси су сматрали да у подножју ове планине живе најправеднији и најчеститији људи (43.ст.8). Планину Меру Јевреји  помињу под именом Мори (МОРИА) (79.1.43).
У вези планине Мере Квинто Руфус нам каже да су Грци, полазећи од овог имена које су писали као “Мерос“ што на њиховом језику значи бедра, измислили причу да се Бак скривао у Јовисовој бедри. “...inde Graeci mentiendi traxere licentiam, Iovis femine Bacchus esse celatum“ (7.1ib.VI-II.X).
Сварга је добро познати бог неба Сварог из сербословенског времена. Он је сматран чуварем небеског раја. Бергман каже да је Сварга словенски Сварог, бог неба, син Кратов и отац Радгостов.  Скитски народи су поштовали бога неба Сваргуса што одговара санскритском Сварга (185.ст.17). У Светом писму Неброд је упоређен са Орионом богом лова. У дивонији, српској митологији, Орион се сматра сином бога мора, Тамира, грчког Посејдона и римског Нептуна. Верује се да има моћ ходања по води. Име Орион је у ствари Арион и ми га налазимо и код Грка у виду ‘Wariwn“. Бошаркаже да је Орион или Арион исто име и пише Арион = Орион. Затим доводи Ариона у везу са Србијом. Наиме, преко реке Дрима, то јест северно од ове реке, Скилак налази четири места са именом Арион, Орион или Арион је од Ор Јаван(2.II.I.ХХIII). Тиме се порекло имена Аријеваца веже за земљу Јаван, односно Јован – Србију или још прецизније за стару Рашку.
Диодор са Сикеле каже да су пре Нина у Азији владали тамо рођени краљеви. Пошто нису оставили ништа значајно за потомство, Нино је био први који је остао познат у историји. За Нина каже да је по природи био ратник и човек од вредности. Био је најбољи у руковању оружјем и обучавао је младе људе ратним вештинама вежбајући их дуго времена. Када је прибрао велику војску, склопио је савез са Ариајом краљем Арабије која је у то време била богата храбрим људима. Арапи воле слободу и нико није успео да их пороби (110.II.351). Нино је прво освојио Бабилонију, али овај град још није био основан. Затим јe освојио Јерменију чији је краљ Барзан дошао код Нина и био примљен као савезник који је придружио своје ратнике Ниновим. Затим је напао Медију и поразио краља Форна. Одлучио је да освоји Азију од Дона до Нила и учинио својим пријатељом сатрапа Медије. За 17 година покорио је у Азији све осим Индије и Бактријане (110.II.353). Нино је освојио Мисир, Феникију, Коло-Сирију, Киликију, Памфилију, Ликију, Карију, Фригију, Лидију (Људеју), Тројаду, Фригију на Дарданелима, Пропонтиду, Битинију, Кападохију и све народе на обали Црног мора, све до Дона. Затим је постао господар земаља Кадуса, Тапира, Хиркана, Дранга, Дербика, Кармана, Хоромнеја, Баркана, Партије, Персије, Сузиане, Каспиане и још доста мањих народа. Бактријану је оставио за касније, вратио се са војском у Асирију и основао велики град (110.II.355).


Семирама је изградила камени мост у Вардуну дужине 887 метара. Остаци стубова моста су нађени у реци и имају 21 са девет метара ширине и по девет метара распона између њих. У сред града Семирама је саградила велики Зигурат са осам спратова, храм бога Бела (110.II.381). На врху храма била су три златна кипа: Белов, Реасин и богиње коју Грци зову Хера. Ова богиња је прегрчког порекла и њено право име није познато. Зигурат је служио и као звездарница. То је била Вавилонска кула из Старог завета, право светско чудо грађевинске технике. За Семираму се каже да је освојила већи део Либије, то јест Африке, да је посетила Хамонов храм и пророчиште и покорила Етиопију, али да није имала успеха у једном покушају освајања Индије.
Продор такозваних Хиксоса у Мисир поклапа се са Ниновим освајањем Египта. Хиксоси су дошли из правца Мале Азије и задржали су се неколико векова у Египту, што записи и археологија потврђују. Писац књиге о Хиксосима, Захари Мајани, каже: “Заиста, негде између 2300. и 20б5. г, п.н.е, у време првог међураздобља, Мисир је претрпео најезду“. (12. ст. 33). Ово време Мајанијево је мало превисоко, за 30 до 50 година, али је неоспорно да се најезда десила у Ниново време. На другом месту Мајани каже да се око 2000. г. п.н.е кренуо један талас аријевски из Мале Азије на исток (12.ст.9). Херодот пише о владарима који су столовали у граду Сарду у Малој Азији, главном граду Људеје (Лидије) и каже: “Хераклићи су се издавали за потомке бога сунца, стрелца, укротитеља лавова, кога су Људејци звали Сандон (Сербон, наша примедба.), Асирци Бел, а Грци Хераклес.“ Затим каже да је “Аргон“ син Нинов, овај син Белов, био први Хераклић који је владао у Сарду, као што је Кандавле Мирсов био последњи од њих (39.I.7). То је доказ да су Нино, као и његов син Саркин, односно Саргон, кога Херодот назива Аргон, владали Малом Азијом. Један део српских племена на Блиском истоку, који су живели у приморју, називани су и Моритима или Аморитима. Неки писци ово име проширују и на Нина и његове ратнике. Тако Олбрајт каже: “Између 2000. и 1775. г. п.н.е. све државе су пале под господство аморитско“ (53.ст.110). Аморити су били у Доњем Мисиру око 2000. г. п.н.е (53.ст.120). И Мајани употребљава име Аморити и каже: “Око 2000. г. п.н.е. једна аморитска династија се сместила у Бабилону и уклонила еламитске краљеве“ (12.ст.105). Мисирци (Египћани) су потпуно изједначавали њиховог бога Озириса са Баком. Зато Диодор каже: “Озирис је одгојен у Низи, граду Срећне Арабије, (Под Срећном Арабијом се подразумева Јужна Арабија до Црвеног мора, наша примедба) код Мисира и зато га Грци зову Дионизос (110.I.51).
Мисирци су имали предање о Озирисовом походу у Индију, оснивању града Низе и сађењу бршљана (110.I.63).osiris
По томе истом предању Озирис је владао Египтом као краљ и имао сина по имену Македон. По овом предању се још каже да је Озирис био владар свих земаља од Индије до извора Дунава (110.I.89). Око 1830. г. п.н.е. Апис је био први бог у части у Мисиру кога неки називају и Серапин (3.ст.360). То је било време Хиксоса у Египту.


Египћани нису имали своје предање о потопу, али Манетон, пишући историју Мисира у време Лагића, описује један случај у вези са потопом. Бог Тот (Хермес Трисмегист) записао је пре потопа, на једном стубу, на светом писму и језику, основе науке. После потопа, други Тот је превео на народни језик садржину записа на стубу. То се десило у земљи Сериадик.
Ленорман и Мори сматрају Халдеју земљом Сериадиц (131.ст.444/5). Манетонова земља Сериадик је, без икакве сумње, Асирија, у којој је Хасдеја била само једна мала покрајина. Овде се ради поново о помену српског имена, па било да је оно у вези са Асиријом или Хасдејом. Манетонов бог Тот је сербиски Теут, а “свето писмо“ о којем говори је оно писмо што се у наше време назива “хиератик“. То је у ствари србица донета у Мисир од стране освајача у време Ниновог похода. То писмо је употребљавано у Мисиру као друго писмо, поред мисирског званичног писма – хиејроглифа, како га савременици називају, а што је један савршен идеопис. Хиксоси су славили њиховог бога “Сутеха“ (12.ст.111). Ради се о српском богу Сеуту, за којег Мајани каже да је то било божанство ватре, сунца и коња. (12.ст.147) Мајани још каже да су Јевреји следили кретање Хиксоса (12.ст.195). Он тврди да су Јевреји пореклом из Месопотамије. Бошар је још тачнији у одређивању места њиховог порекла и каже: “Јевреји су пореклом из Села или Сала покрај Сузиане“ (2.I.II.ХIII). “Од Села родио се Хебер“ (2.I.II.XIV). Хиксоси су били Сиријанци, семити, али изгледа да су вођени од Хитита и Јегејаца (137).
Ми смо већ видели да је Нино склапао савезе и узимао помоћну војску из земаља кроз које је пролазио. Српски ратници су одвели у Египат Јевреје и Грке, прве из Месопотамије а друге из Кападохије. По српском повлачењу из Мисира тамо су остали Јевреји и Грци, који су се касније иселили. Мајани нам још каже да су коњи Хиксоса у Мисиру били исти као они Сигина, мали растом, јаких вратова и снажни (12.ст.231), а таква пасмина коња налази се на Хелмском (Балканском) полуострву.
У свом временику Адам Скот помиње да је Неброд, први цар света, имао сина Креса по коме је острво Крит добило своје име. Крес је био први краљ Крита и имао је сина Небо, од кога је рођен Сатурн, а од овога Јовис (174. ст.1028). Иако су овде помешани богови и људи, види се веза између Нина и Европе.
Већ смо видели да су Мисирци сматрали да се Баково царство, то јест Ниново, простирало од Индије до извора Дунава. Код Диодора имамо следећи податак. Он вели, Нинов брат Пико (Picus на латинском), кога су звали и Див, био је краљ Италије и држао је Запад за 120 година. Пико је имао сина Фауна кога су звали и Хермес. Пред своју смрт Пико је наредио да га сахране на Криту. У време Диодора постојао је на Криту још споменик са натписом: “Овде лежи Пико кога су људи називали Див“ (110. VI.5). Код Кедрина имамо такође податак о Пиковој владавини у Италији и да су Нино и његови потомци имали ову земљу под својом управом (149.I.31). Ове и друге сличне повести нам говоре да се Нинова империја простирала и на добар део Европе. У противном не би се говорило о светском царству. Мање је важно да ли је у Западној Европи вршио освајања лично Нино или његов брат.
Ми ћемо на другом месту видети да је Западна Европа доживела српску најезду из Подунавља око 2000. г. п.н.е, у исто време када је освојена Азија. Диодор каже да је Бак са својом војском обишао цео насељени свет (110.III.293). По повратку из Индије, Бак је седео на слону приликом прославе тријумфа и то је био први тријумф у историји (110.III.301).

1 коментар:

  1. Цело Ниново имо је везано за његове огромне владарске моћи. Белов, Белус, није његово презиме, већ долази од Бели - што је одувек била боја Творца.
    Слављен је као Бик, јер је у то време сазвежђе Бика сматрано Творцем.
    Онда, сумерски бог „сина неба и земље“ је био Анунаки, скраћено Ануна, што је лако прешло у Анина.

    Тако да је његово пуно име било: Нина Бели Бик, што ће рећи:
    Син неба и земље, Бик, Творац небески.

    А када говоримо о Низи, треба имати на уму да је целе данашња Грчка звана Пелопонисос = Пела Низа = Бела Низа

    ОдговориИзбриши