четвртак, 10. октобар 2019.

ТАЈНА БАНАТСКЕ РАВНИЦЕ – невјероватно открићe наших научника археолога

Вјеровали или не, на слици једно од најсветијих мјеста у нашој земљи. Ево приче о њему..
10458214_1375227749437889_1824318213831214624_n
На око пола пута између Вршца и Беле Цркве у Банату налази се ово, четрдесетак метара високо заравњено брдо. Већ неко вријеме је познато као археолошко налазиште изузетног значаја, и крије у себи грађевине неколико археолошких слојева. Познато је под својим необичним именом, забиљеженим у доба ослобођења од Турака – као ЖИДОВАР. Име „Жидовар“ није тешко разјаснити – то би могло да буде мјесто Жидова или јевреја, или неких људи који су древне људе подсјећали на њих. То је једно од тумачења.


Археолошка истраживања су дошла до нечег мало другачијег – испоставило се да је на врху овог узвишења било ГУМНО – односно мјесто гдје се врше жито, а гумно је од праисторијских времена на овим нашим просторима било свето мјесто; једно од светих мјеста на којима се божански благослов који се излива кроз сунчеву енергију на злато житних поља, претвара у брашно, брашно у тијесто, а тијесто у свету храну – хљеб. Углавном, на гумнима су од праисторијских времена грађени ХРАМОВИ. Према томе – необично име овог локалитета могло би да потиче и од „Жетвар“.
Археолози су испрва мислили да је Жидовар или Жетвар био келтско утврђено насеље, ваљда због самог изгледа и лакоће одбране од евентуалног непријатеља. Међутим, оно што су половином ’90-их година прошлог вијека пронашли српски археолози, може се рећи – окренуло је археолошки свијет наглавачке. Шта се десило?
Наиме, у археолошким налазиштима постоје слојеви – старији слојеви испод, они новији изнад.. На тај начин археологија постаје „умјетност копања“ у којој се што идемо дубље у наслаге и слојеве, спуштамо даље у прошлост. На Жидовару има више таквих слојева; а најважнији је онај најмлађи за који је утврђено да потиче из 1. вијека наше ере. У том слоју је пронађено нешто необично – на врху овог узвишења налазиле су се неке грађевине већих димензија, прекривене бијелим кречом, што значи да се радило о репрезентативним грађевинама које нису биле намијењене за становање.
А оно што је у њима пронађено, шокирало је и одушевило наше археологе – нађена је велика количина сребрног накита, и посебно дијелова неке раскошне ношње. Најважније од ових налаза биле су богато украшене сребрне копче; а онда се један од чланова тима сјетио да су слични налази пронађени и у сусједној Румунији гдје су их научници убиљежили као „дијелове свештеничке ношње“. Нашим научницима никако није било јасно одакле ова квалификација, док се један од њих ко је нешто боље познавао Библију није сјетио да копче које су пронашли, као и други дијелови те ношње, заправо подсјећају на опис свештеничке ношње коју је носио Арон, Мојсијев брат и свештеник. То је била изненађујућа констатација, и траг који би могао да разјасни мистерију имена и сврхе овог мјеста. Међутим, оно што се затим десило оставило их је без текста.


Међу налазима је био и велики број сребрних кутија. Ове кутије су углавном биле разбијене, али је била и једна цијела. Богато украшена сребрна кутија са амблемом крста на поклопцу; дакле – КРСТ на налазу већ из првог вијека наше ере! А у раскошној, сребрној кутији налазила су се два прстена од бронзе – један већи и један мањи. Питање које се само по себи поставило било је – зашто би неко ставио предмет од једног јефтиног материјала као што је најобичнија бронза, у једну тако раскошну кутију од племенитог метала као што је сребро? – Логичан закључак је био да се радило о прстеновима који имају неко посебно значење, несамјерљиво кроз пуку вриједност материјала од којег су израђени.
1476603_1375227556104575_75856479255120666_n
А затим је дошло и рјешење ове загонетке – на једном од прстенова – оном мањем, могла су да се разазнају три угравирана облика: 1. Риба, 2. Добри пастир и 3. Палмина грана.
Риба (Ихтус) је симбол Христа, а Добри пастир такође, док су палмина грана и палма симболи Раја.. Односно – значење би било сљедеће – ко вјерује у Исуса Христа као Бога и Спаситеља („Ихтус“), њега ће Добри пастир, односно Христ однијети у Рај.
Наши археолози и научници су занијемили – пред собом су имали најстарије прстење са јасним симболима ХРИШЋАНСТВА! Међутим, чему је служило ово прстење?
Одговор се крије како у упадљивој чињеници да се ради о ПАРУ прстенова, као и у томе да је један већи, а други мањи, али и у самом материјалу, тој чудесној легури – БРОНЗИ. Да ли је случајно био одабран овај материјал да се од њега направи прстење? – Никако!
Бронза се састоји од бакра и калаја. Бакар је послије злата, први метал који су древни људи упознали и који су користили; црвене је боје – везује се за исто тако црвену планету Марс, а Марс је божанство рата, повезано са мушком, тестостеронском енергијом; оном која је ван спајања са женском енергијом – деструктивна. Калај је с друге стране бијели метал, боје Мјесеца и млијека, везан за женски принцип.. У бронзи дакле имамо СПОЈ МУШКОГ И ЖЕНСКОГ. Али ни то није све. Бакар је – кад је сам – НЕПОСТОЈАН метал. Он није трајан и када се нађе у земљи или у додиру са влагом, он лагано кородира и распада се, враћајући се као и човјек, у земљу од које је и узет. Претварајући се у прах, у своју руду, у потенцијал, у нереализовану могућност. С друге стране, Калај, на температури изнад 13 степени (дакле – на топлоти), задржава своју металну форму, али на температури нижој од те подлијеже једној чудној појави коју називају „калајна куга“ – губи сјај и тамни, и лагано се распада. Као и жена чија душа сија када је грије топлина љубави, и која вене и тамни када те топлине нема. Одвојени једно од другог дакле, и бакар и калај, и мушко и женско су НЕПОСТОЈАНИ и сами себи недовољни да би опстали у овом свијету. Међутим, када се споје у светој легури бронзе, односно светој тајни брака, они творе један нови материјал којег у природи НЕМА, и који има потпуно другачија својства, трајности и снагу.. „И нека буде двоје једно тијело..“ Наше археологе је обузело и страхопоштовање и дивљење – из дубоког сна земље извукли су на свјетлост НАЈСТАРИЈЕ ХРИШЋАНСКО ВЈЕНЧАНО ПРСТЕЊЕ НА СВИЈЕТУ.
Поред тога, нађени су и бројни бријачи за косу што значи да се овдје изводио и један обред у коме се и данас скраћује коса – ОБРЕД КРШТЕЊА.
Наши археолози су заправо открили примитивну цркву. НАЈСТАРИЈУ ПРОНАЂЕНУ ЦРКВУ НА СВИЈЕТУ, чак из 1. вијека наше ере. Скривену у забити јужног Баната, усред Србије, светињу чији значај не можемо ни да појмимо.
Цијела ова прича се поклапа са Посланицама апостола Павла који је написао да је „проповиједао у Илирику“ (а то је она огромна област Динарског масива и шире око њега), као и са документима који приповиједају о томе да је Апостол прошао кроз наше крајеве на својим знаменитим путовањима и да је поставио прве епископе њиховим тадашњим становницима које званична историјска наука назива Илирима и сматра прецима данашњих Албанаца. Међутим, прећуткује се чињеница да данашњи Албанци у АНТРОПОЛОШКОМ СМИСЛУ већински не припадају динарском типу људи (који је историјски гледано без изузетка СЛОВЕНСКИ антрополошки тип, а међу Словенима доминантно српски), као и да Албанци НЕМАЈУ НИКАКВЕ ЛЕГЕНДЕ О АПОСТОЛУ ПАВЛУ У СВОЈОЈ ТРАДИЦИЈИ, док Јужни Словени, опет – доминантно Срби и њихови потомци имају. Међутим, тиме нас ова прича води на једно поље интересовања које заслужује посебно истраживање и анализу.
Нека буде довољно да што више Срба и наших сусједа сазна да се у нашој земљи, у релативној близини наше пријестонице налазе остаци НАЈСТАРИЈЕ ПРОНАЂЕНЕ ЦРКВЕ НА СВИЈЕТУ, невјероватног открића наших научника археолога са Проф. др Ђорђем Јанковићем, и мјесто гдје су се наши преци још прије скоро 2 хиљаде година пред својим Добрим пастиром завјетовали на вјечну љубав и вјерност у добру и злу, сливајући свој бакар и калај у неуништиву бронзу, а душе и тијела у нешто ново и Једно.

Четири бомбардовања Београда у 20. веку (14+41+44=99)


Занимљива је поставка збира година у којима је Београд бомбардован у двадесетом веку (’14+’41+’44=’99). Збир прве три године бомбардовања (’14, ’41 и ’44) као резултат даје четврту (‘99)




И то није све што можемо да уочимо као занимљивост – већ на први поглед запажа се апсолутна симетрија ових бројева. Представљамо уочене „случајности“, а читаоцима остављамо да изведу закључке и са нама поделе своја сазнања и запажања.
На први поглед пажњу привлачи симетрични карактер бројки представљених у овом збиру година бомбардовања Београда у двадесетом веку. Број ’44 и број ’99 су палиндроми (једнако могу да се читају од напред и од назад), а релацију бројева ’14+’41, такође можете прочитати једнако и од назад, с обзиром да један другоме представљају одраз у огледалу. Занимљиво је да је и резултат збира ова два броја (55) такође палиндром.


Додаћемо и запажање једног читаоца: “У поставци 14+’41+’44=’99 збир цифара са леве стране (14+’41+’44) даје број 18 (1+4+4+1+4+4=18) исто као и збир цифара са десне стране (9+9=18)“.
Број осамнаест је занимљив у религијском смислу јер се повезује са три шестице (6+6+6=18) које се јављају у осамнаестом стиху Јовановог откровења: „Овде је мудрост. Ко има ум нека израчуна број звери: јер је број човеков и број њен шест стотина и шездесет и шест.“ (Јованово Откровење 13:18). Више о томе можете прочитати овде.
Када томе додамо чињеницу да су се трагични догађаји који су задесили Српски народ крајем двадесетог века одиграли између две палиндромне године, 1991. и 2002, доћи ћемо до још једне „случајности“.
Претходна година са карактеристиком палиндрома била је давне 1881, а следећа ће бити тек 2112. Дакле, недавно се десио веома редак феномен, да се две палиндромне године јаве у размаку од свега једанаест година. Били смо сведоци бурних догађаја који су се десили између ове две године.


1991. године почео је распад бивше СФРЈ проглашењем независности Словеније, Хрватске и Македоније. 2002. године потписан је споразум о преуређењу односа између Србије и Црне Горе, чиме је почело разбијање и ове државне заједнице.
Без намере да дубље улазимо у ову тематику, задржаћемо се само на палиндромима, уз подсећање да се Београд први пут под именом „Белиград“ јавља 878. године, која је такође палиндром.
Што се палиндрома тиче, подсетићемо да је важност овог симетричног израза кроз историју посебно истакнута у нумерологији – збиру система, традиција и веровања у мистичку или езотеричку везу између бројева и материјалних ствари или живих бића.
Мистичка и магична својства бројевима придавали су још стари Вавилонци, Египћани, Грци, Халдејци, кабалисти, ранохришћански мистици, рани гностици, езотерични култови, а у новије време бројни владари, војсковође, научници и уметници. Библија и многе свете књиге су документи шифровани кроз бројеве.
Питагора се сматра оцем данашње нумерологије, а идеје Питагорејаца биле су мешавина предвиђања и мистицизма. Нумерологија је дуго била цењена међу математичарима, док се данас сматра псеудоматематиком.


Далибор Дрекић
У наставку можете прочитати укратко о сва четири велика кампањска бомбардовања Београда у двадесетом веку.
Аустроугарско гранатирање Београда (1914. године)
Први напади аустроугарске на Београд су отпочеле 28. јула када је и објављен рат. Ти напади требало је да демонстрирају силу и да задрже што веће снаге у Београду да би тиме главнина аустроугарских снага која би ушла преко Дрине наишла на што мањи отпор. Град је бомбардован од стране аустроугарске артиљерије са леве обале Саве, са Бежанијске косе и са монитора на Сави. Услед бомбардовања, већи део становништва је напустило град. За време Церске операције, која је трајала од 12. до 24. августа, Београд је био уништаван од стране артиљеријских јединица друге аустроугарске армије која се налазила у Земуну.


Нацистичко бомбардовање Београда (1941. године)
Немачка бомбардовања Београда у Другом светском рату, такође познато и као Операција Одмазда (нем. Unternehmen Strafgericht), догодила су се 6, 7, 11. и 12. априла 1941. у уводним данима инвазије Сила Осовине на Краљевину Југославију. Шестог априла, у 6.30 ујутру, без објаве рата, силе Трећег рајха су напале Краљевину Југославију. Њихове ваздушне снаге су бомбардовале Београд користећи 234 бомбардера и 120 ловаца (укупно 484 авиона), 6. и 7. априла. Авиони су полетели из Беча, Граца и Арада. Град је бомбардован у четири налета 6. априла, и поново 7, 11. и 12. априла 1941. Употребљено је око 440 тона запаљивих бомби.
„Савезничко“ бомбардовање Београда (1944. године)
Београд су англо-америчке ваздушне снаге током Другог светског рата бомбардовале 11 пута. Најтеже жртве забележене су током априлског бомбардовања 16. и 17. априла 1944. године, што се поклопило са првим и другим даном православног Васкрса те године. Главна јединица у овој акцији била је америчка 15. ваздухопловна јединица, са базом у Фођи на југу Италије. Учествовало је 600 бомбардера, који су са 3.000—5.000 метара испуштали „тепих бомбе“. Противавионска одбрана није постојала. Београд је од стране савезника поново бомбардован 21. априла, 24. априла, 18. маја, 6. јуна, 8. јула, и 6. септембра 1944.
НАТО бомбардовање Београда (1999. године)
Бомбардовање Београда 1999. године се односи на дејствовања авијације НАТО пакта током бомбардовања СРЈ на подручју главног града. Током 78 дана рата, свега неколико дана у Београду није била на снази ваздушна опасност. Мада су на мети највише била приградска насеља (Раковица и Батајница), уже градско подручје се такође много пута нашло на удару. Цео град је претрпео значајну колатералну штету од последица снажних детонација. НАТО агресија је била четврто и последње кампањско бомбардовање овог града у 20. веку.
Извор: www.rasen.rs/

ISTORIČAR SALIH SELIMOVIĆ ZAPREPASTIO CRNOGORCE, HRVATE I BOŠNJAKE: Srbima pripadaju Crna Gora, BiH, Vojna Krajina, Dubrovnik, Severozapadna Makedonija (MAPA)

mapa
Foto: Youtube Fotomontaža

Sa svih strana a nažalost i iznutra, su delovanja protiv države Srbije i jednistva srpskog nacionalnog korpusa.

To nije od juče, ali su srpski državnici, političari, naučnici i kulturni poslenici nalazili načina de se ta neprijateljska delovanja u relativnom miru kako tako amortizuju.
Ako ništa da se barem verbalno, kulturom i naučnim stvaralaštvom suprotstave svakovrsnom nasilju.


Svestan sam, piše istoričar Salih Selimović, teškog međunarodnog položaja Srbije i srpskog naroda za koji su najmanje krivi Srbi. Unapred su proglašeni krivim, jer su se suprotstavili rušenju države za koju su dali ogromne ljudske i materijalne žrtve i u Prvom i u Drugom svetskom ratu.
Iznutra su je rušili upravo oni kojima su srpska vojska i srpski narod doneli slobodu i time omogućili stvaranje kasnijih separatističkih republika – država koje će uz ogromnu podršku stranog faktora i razoriti bivšu SFRJ.
Istorija neće amnestirati ni Hrvate, ni Slovence, ni Muslimane od njihove separatističke i prljave borbe za razbijanje zajedničke države koja im je bila dala sve što nikada ranije nisu imali.
Dobio keca jer govori istinu – U Crnoj Gori, tom jednom oku srpskog naroda, jednom ponosu srpskog naroda, Srbi su trenutno najugroženiji od crnogorske aktuelne vlasti. Banalan je primer sa učenikom koji je dobio jedinicu zbog toga što je rekao nastavniku da je Crna Gora prva srpska država (Duklja i kasnije Zeta).
Ali, taj primer na veoma jednostavan i očigledan načim prestavlja stvarni položaj Srba u zvaničnoj Crnoj Gori. Siguran sam da većina Crnogoraca ne podržava takav odnos. Međutim, vladajuće elite su učinile sve da onemoguće otpor ili obesmisle stvarne želje i interese naroda. 
Međutim, istorijske činjenice su neumoljive. Srpski etnički i nacionalni prostor je dobro poznat (Republika Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Vojna Krajina, Dubrovnik, Severozapadna Makedonija).
Aktuelne političke i kulturne elite u bivšim republikama mogu da proglašavaju sintetičke nacije i kulture i vrše nasilje nad istorijom koristeći trenutnu konstelaciju snaga i odnosa na Balkanu, ali zaboravljaju da sve što nije utemeljeno na istini i nauci ne može da traje dugo.
Imam utisak da svemu tome doprinose i neke vladajuće strukture i delovi kulturne i naučne elite srpskog naroda i Republike Srbije samim time što se jasno i glasno ne oglašavaju i ne suprotstave onim sredstvima koja su u datom trenutku moguća.
Takođe, imam utisak da se tako ponašaju prihvatajući nametnutu krivicu i mazohistički su spremni da sve prihvate i otrpe hrleći u naručje onima koji u svojim kuhinjama kuvaju crnu stvarnost srpskog naroda i pripremaju još crnju njegovu budućnost.
(Dnevne.rs /Izvor:  Srbin.Info)

уторак, 8. октобар 2019.

Хрватски историчар Горан Шарић: Српско школство је антисрпско



Многи људи у Србији ће међу најсрамотније појаве српског друштва навести ријалити емсије као што су „Парови“ и „Задруга“. Шта би био кад бих вам рекао да у Србији постоји институција која је пуно одвратнија и срамотнија од свих ријалитија, а да је плаћате из свог џепа? Да је плаћате да вас лаже?

Честити родитељи из јужне Србије или Шумадије или Војводине читав живот вриједно раде и стављају новац са стране да би једног дана школовали своје дјете. Kад њихово дјете дође на Филозофски факултет у Београду, тамо ће бити учено да мрзи свој народ, своју земљу, своју повијест и своје родитеље.
Нећу говорити о повијести 2. свјетског рата која се још увијек учи из уџбеника које су писали комунисти или о повијести деведесетих која изгледа као да је преписана из пресуда хашког суда, нећу говорити о малтретирању и прогону који на Филозофском факултету у Београду проживљавају сви они професори који попут Милоша Kовића не мрзе свој народ, него ћу се осврнути на тезу о досељавању Славена на Балкан у 7. вијеку која се предаје једино још на факултетима у Србији. Зашто је историчарима са Филозофског факултета у Београду толико стало да докажу да су Славени у 7. стољећу дошли на Балкан? Зато јер онда Срби немају никакве везе нити са преко 20 римских царева који су рођени на нашим просторима, нити са сјајном илирском мегалитском културом, нити са првом европском цивилизацијом која је настала овдје на Дунаву, у Винчи.


Kада сам написао текст у којем сам доказао да се масовна сеоба Славена на Балкан у 7. стољећу никад није догодила, то их је посебно узнемирило. У мору увреда и лоших покушаја исмијавања, један од њих је успио навести чак 5 извора који по њима говоре о досељавању Славена на Балкан. Иначе наводе 17 извора, али овај ваљда није знао за више од 5. Прочитао сам и превео свих тих 17 извора, а проучио сам преко 130 римских, ватиканских, ромјеских (бизантских, византијских), арапских, жидовских, сиријских, арменских, франачких, скандинавских и енглеских извора у којима се спомињу Славени. Ни у једном нема говора о досељавању Славена из Закарпатја на Балкан.
Сад ћу се осврнути на тих 5 извора које су навели као доказ досељавања Славена из Закарпатја на Балкан у 7. стољећу. Ево како коментирају мој посљедни текст у коме сам доказао да није било њиховог фантомског досељавања:
„Ништа у тексту није тачно. Прокопије Kесарејски, Јован Ефески, писац Чуда светод Димитрија, Теофан Исповедник, Анастасиј Библиотекар и други – сви говоре о досељавању Словена.“


Ни један од ових 5 извора ни једном једином ријечју не спомиње досељавање Славена.
Kренимо редом.
  1. Анастазије Библиотекар
Прво, није Анастасиј како пишу те незналице, него Анастазије Библиотекар. Његово име је Anastasius Bibliothecarius, у хрватском изговору Анастазије, а у српском Анастасије, а нигдје Анастасиј. Не постоји Анастасиј.
У књизи Liber pontificalis, која се приписује Анастазију Библиотекару, главном архивисту римских папа из 9. стољећа налази се биографија римских папа првих девет стољећа. У њој се кратко спомиње и папа Иван IV. Далматинац. Анастазије пише:
„Иван, по народности Далматинац, од оца Венанција сколастика, сједио је једну годину, девет мјесеци и осамнаест дана. Он је у своје вријеме послао по цијелој Далмацији или Истри по пресветом и веома вјерном опату Мартину много новца за откуп заробљеника, који су били заробљени од погана. У исто вријеме подигао је цркву блаженим мученицима Венанцију, Анастазију, Мауру и многим другим мученицима, чије је реликвије наложио довести из Далмације и Истре те их похранио у споменутој цркви поред Латеранске крстионице, уз ораториј блаженог Ивана Еванђелиста.“


Гдје је овдје споменуто досељавање Славена из Закарпатја? Управо је понтификат папе Ивана из Далмације била прилика да се Анастазије осврне на страшан геноцид који је у вријеме тог папе наводно доживио његов народ. Али о томе нема ни ријечи. Анастазије каже да је папа Иван преко опата Мартина откупио неке католике које су отели неки некатолици у Далмацији. То што је неко отет у Далмацији није никакав доказ досељавања. И Земунски клан је 2000. године отео сина Лепе Брене. Да ли је то доказ да су се Земунци доселили у Београд почетком 21. стољећа?
У вријеме понтификата Папе Ивана IV. Далматинца, Далмација није католичка. Те некатолике који су отели католике Анастазије у тексту назива погани, односно „ad genitibus“. То могу бити припадници аријанске верзије кршћанства којих је на Балкану било од краја 3. стољећа, па до доласка Турака. Могу бити и заговорници монотелитизам, учења по којем је Исус имао само божанску, а не и људску нарав. Папа Иван Далматинац био је најжешћи борац против монотелитиста. Могу бити и старославенски пагани који су на Балкану преживјели са организираним свећенством све до 1. свјетског рата (у Словенији у Горишки, долини Соче и словенском дјелу Истре). Може се радити и о ортодоксним вјерницима јер је то већ вријеме сукоба Рима и Цариграда, а Далмација је била под већим или мањим утјецајем Цариграда у континуитету све до 9. стољећа, а и касније.


Но, један други податак нам је важан. Анастазије каже да је Папа Иван Далматинац наложио враћање реликвија и мошти светаца из Далмације. Kако папа Иван IV. Далматинац који влада од 640. до 642. може ишта наложити Славенима ако су се тек доселили у Далмацију, побили домицилно становништво и још стољећима нису прихватили католичку вјеру? Тај нам податак заправо говори о томе да је у Далмацији постојао нормалан живот у 7. стољећу и да је међу становницима било католика. Неки од њих су живјели у градовима гдје су из својих цркава на налог папе послали дјелове мошти у Рим.
Анастазије нигдје ни једном ријечју не спомније сеобу Славена. Нигдје не каже да су отимичари тих католика дошљаци из Закарпатја. Да заступници тезе о досељавању Славена у 7. стољећу имају неки доказ, не би се грозничаво хватали за Анастазија.
2.Теофан Исповједник
Теофан Исповједник или Теофан Хомологет био је монах из 8. и 9. стољећа којег као свеца славе и православна и католичка црква. Нажалост његово дјело „Kронике“ које је наставак дјела повјесничара Георгија Синкела (па га неки професори са Филозофског факултета у Београду погресно називају Теофан Синкел) дошло нам је у преводу чувеног ватиканског фалсификатора, горе споменутог Анастазија Библиотекара који је водио школу кривотворења античких рукописа. Теофан описује догађаје који су се одиграли 150 година након наводног досељавања Славена на Балкан, ратове ромјеског цара Kонстантина В. Kопронима са Арапима, Бугарима и Славенима из шездесетих година 8. стољећа:


„Славени су му пришли (Абд ар-Рахману) и 5 000 их се вратило са њим у Сирију. Населили су се у селу Селеукоболос близу Апамеа-е.
Kад су Бугари загосподарили са седам сусједних славенских племена, преселили су Србе из планинских пролаза прије Бергабе у земље на истоку, а остатак од седам племена на југ и запад све до земље Авара. Будући да су Бугари у то вријеме били погани, почели су се бахато понашати и нападати и саљетати и освајати ромејске градове.
Kонстантин је те године заробио македонске Славене и подвргнуо остале.
То су мале племенске државице Славена на Балкану које су се усталиле након пропасти Авара.“
На који начин је ово потврда досељавања Славена на Балкан у 7. стољећу из Закарпатија, кад се ти догађаји дешавају 150 година касније?


Теофан овдје говори о неким Славенима и Србима из Мале Азије којима су Бугари наметнули своју власт, а касније су се населили на Балкан, а неки чак и у Сирију. Ово нам је важан извор о томе да су Славени и Срби у 7. и 8. стољећу још увијек живјели и у Малој Азији.
Није спорно да су Славени жвјели од Мале Азије до Атлантика и да су се неки од њих досељавали на Балкан, неки су одлазили са Балкана, а неки су као што видимо отишли чак до Сирије. Није спорно ни то да Славени у периоду од пропасти западног Римског царства, па до пада Цариграда и пропасти Ромјеског царства (тзв. Бизант или Византија) повремено ратују са Ромејима. Нпр. Цар Душан је 1350. проширио своју власт све до Kрке, али га тада ромјески цар Јован Kантакузин напада с леђа и проваљује у Македонију. У свом четверотомном дјелу „Повијест“ Kантакузин пише о сукобима са царем Душаном. Да ли је то доказ да су се Срби доселили на Балкан у 14. стољећу?
Гдје Теофан спомиње долазак Славена из Закарпатја на Балкан? Нигдје.


3.Чуда светог Димитрија
Да је ико од њих прочитао дјело „Чуда светог Димитрија“ онда би схватили да у тексту који нападају спомињем један цитат из тог дјела. „Чуда Светог Димитрија“ се састоје од двије књиге које између осталог описују продоре Славена у Солун у 6. стољећу. Обје су пуне мржње и презира према Славенима, али нам доносе користан податак о томе гдје су Славени тада живјели. У другој књизи „Чуда светог Димитрија“ описује се земљотрес који је погодио Солун:
„У тим данима када су земљотреси непрестано пријетили граду и многе се зграде срушиле, а градска врата остала широм отворена, када се већина грађана беспомоћно разбјежала изван града, и кад нико није имао храбрости да се врати кући, племе Славена које је живјело у близини и које је, док су зидови још стајали, а грађани се нису још били разбјежали, покушало освојити град, сад није имало храбрости нити да му се приближи, нити да га опљачка.“
Према томе, „Чуда светог Димитрија“ не само да не спомињу никакво досељавања Славена у 7. стољећу из Закарпатја, него јасно и недвосмислено кажу да Славени у 6. стољећу живе у близини Солуна. Од Закарпатија до Солуна је 1560 километара и то никако не може бити близина Солуна, осим у главама битанга са Филозофског факултета у Београду.


4.Јован Ефешки
Јован Ефешки је био епископ Сиријске цркве у 6. стољећу. Написао је књигу „Црквена повијест“ у којој описује период од Јулија Цезара до 580-их година. У тој књизи спомиње провале Славена у Тракију и Грчку из 581.-584.
„Та иста година, трећа након смрти цара Јустина, била је позната по најездама проклетих људи званих Славени који су освојили цијелу Грчку, земљу Солунаца и цијелу Тракију, опсустошили и спалили, заузели градове и бројне утврде, одвели становништво у ропство, и постали су господари цијеле земље и населили се у њу силом, без страха, као да је њихова.
Чак и до данас, године 895. (584. по данашњем календару), они су још увијек утаборени и настањују се и живе у миру на ромејским територијима, ослобођени стрепње и страха, заробљавају и убијају и спаљују, и богате се златом и сребром, стадима коња, и оружијем и научили су да ратују боље од Ромеја, иако су у почетку били прости људи које се нису усуђивали изаћи ван шума у предјеле без дрвећа и који нису знали шта је оружије, изузве два, три кратка копља.“
Јован Ефешки о Славенима пише са мржњом. Његов опис треба узети са скепсом јер је очигледно да Грчка није остала без ромејског и грчког становништва, јер би у том случају, од 6. стољећа у Грчкој живјели само Славени. Међутим, ни Јован Ефешки који толико мрзи Славене, нигдје не спомиње да су они дошљаци из Закарпатија, нигдје не спомиње сеобе. Да су Славени дошли из неке далеке земље, Јован Ефешки не би пропустио да нам то каже. Заправо се ради о томе да је Јустинијан Велики од 527. до 565. године успио освојити цијели Илирик, Италију, Сјеверну Африку и југоисток Шпањолске, те обновити Римско царство. 535. године освојио је Далмацију, па су Славени потиснути на лијеву обалу Дунава, коју петнаестак година послије Јустинијанове смрти поново прелазе и заузимају територије које им је Јустинијан отео.


Дакле, ни код Јована Ефешког нема говора о некакавој сеоби Славена из Закарпатија на Балкан. Милутин Немањић је од 1281. до 1284. својој држави прикључио дјелове Ромејског царства (данашња Албанија и Македонија). Слично као Јован Ефешки у 6. стољећу, тако и ромејски писци, сувременици Милутина Немањића попут Георгија Пахимера, ромејског повјесничара, пишу са пуно мржње и презира о Србима и Славенима и њиховим сукобима са Цариградом. Значи ли то да су се Срби на Балкан доселили у 13. стољећу?
5.Прокопије из Цезареје
Био је правник и повјесничар из 6. стољећа, родом из Цезареје у Палестини, а посљедних двадесетак година свог живота провео је у Цариграду. Написао је двије повијесне књиге у којима спомиње Славене, „О ратовима“ и „Тајна повијест“.


„Оба ова народа (Анти и Славени) имају исти језик, крајње барбарски. Штовише, они се уопће не разликују по изгледу. Јер сви су они изнимно високи и снажни мушкарци, док њихова тјела и косе нису ни одвише бијеле или плаве, нити у потпуности нагињу тамном типу, него су сви благо црвенкасте боје. Живе тежак живот у крајњој запуштености као Месагети (један од назива за Хуне), увијек прекривени прљавштином, а сасвим ријетко се дешава да су рђави или злотвори, него у једноставности чувају хунску нарав. У ствари, Славени и Анти су заправо имали исто име у далекој прошлости. Јер некад су се и једни и други називали Спорима и то, претпостављам, стога што спорадично размјештени настањавају земљиште. Управо због тога и обитавају на пространом земљишту. Јер највећи дио сјеверне (лијеве) обале Дунава држе управо они. Тако отприлике стоји ствар са овим народом.“
Kао ни претходни извори, ни Прокопије нигдје не спомиње досељавање Славена из Закарпатја на Балкан. По њему, у вријеме Јустинијана I. Великог, Славени држе лијеву обалу Дунава која је тада граница између обновољеног Римског царства и славенске државе. Јустинијан је, као што смо већ видјели, заузео Илирик у склопу обнављања Римског царства, а Славене је потиснуо на лијеву обалу Дунава. Из Прокопијевих дјела јасно произлази да Славени средином 6. стољећа владају дјеловима Војводине и Славоније. Ни Прокопије који их детаљно описује не даје никакве назнаке да су се недавно доселили из Украјине или Пољске.


Закључак:
Ни један од анализираних извора не спомиње досељавање Славена на Балкан у 7. стољећу. Банда са Филозофског факултета ради овако: ако је неко на било који начин спомено Славене у 6., 7. или 8. стољећу, то је за њих доказ досељавања. Али Славене спомињу и у 9., 10. и свим осталим стољећима, све до данас. Наведени аутори углавном пишу о ратовима Цариграда и Славена. По истој логици би се и ратови Турака са Србима могли узети као доказ досељавања Срба у 14. вијеку на Балкан. Након пада Смедерева под Турке, 1439., српска држава је постојала још више од 100 година, а граница између Османског царства и српске државе, била је од прилике негдашња граница Ромејског царства и славенске државе на Дунаву.
Сви ови, као и други извори који долазе из католичког или ромејског (византијског) миљеа Славенима су изразито несклони, што је и очекивано јер су им и Ватикан и Цариград вјековима покушавали наметнути своју вјерску и цивилну власт. Из горе наведених извора, као и из многих других, јасно је да Славени у 6. стољећу контролирају лијеву обалу Дунава, што укључује Војводину и Славонију, а живе и у околини Солуна. Ти ромјески писци ипак Славене и Србе мрзе мање од аутошовиниста са Филозофског факултета у Београду, па признају да су Славени једини народ који не држи робове, народ који од давнина живи у демокрацији и чије жене толико воле своје мужеве, да често умиру од туге за њима. Али о томе другом приликом.
Горан Шарић
Извор: vidovdan.org

ШВАЈЦАРСКИ НОБЕЛОВАЦ О СРБИМА За нас Срби нису “банда“, већ народ вредан поштовања

Нобеловац Карл Шпителер почетком Првог светског рата, 15. децембра 1914. у Цириху је одржао политички говор “Наше швајцарско гледиште“ са циљем да упозори своје земљаке Швајцарце на строгу неутралност, како би предупредио цепање своје земље. Србе је, између осталог, квалификовао као народ вредан поштовања, народ славне, херојске прошлости, са непревазиђеном народном поезијом.

У свом говору Карл Шпителер је о Србима рекао:

“О вредности и о праву на живот малих народа и држава ми Швајцарци, као што је познато, имамо другачије појмове. За нас Срби нису “банда“, већ народ и то народ са таквим правом на живот и народ вредан поштовања као било који други народ.
Срби имају славну, херојску прошлост. Њихова народна поезија по лепоти нема равне, а њихова јуначка поезија је чак изнад свих, јер тако величанствене епске песме као што су српске, од Хомеровог доба није створио ниједан други народ.


Наши швајцарски лекари и болничарке, које су се вратили из балканских ратова, о Србима су нам говорили са симпатијом и хвалом. Иза таквог сведочења ми морамо да формирамо наше мишљење, а не из необјективне хушкачке ратне штампе.
Карл Шпитлер (Carl Spitteler; 1845—1924), швајцарски књижевник, песник, писац есеја и романа. Добио је Нобелову награду за књижевност 1919. године.
Своје највеће поетско дело Прометеј и Епиметеј написао је 1881, када се вратио. Многи то његово дело упоређују са Ничеовим делом Тако је говорио Заратустра. Његово друго велико дело, за које је добио Нобелову награду је поетски еп Олимпијско пролеће, које је писао од 1900. до 1905, па је ревидирао 1910.
Из извора српских народних песама нобеловац Карл Шпителер добио је подстицај да напише своје дело (“Екстрамундана“ 1881/82.) седам космичких митова у метрици српске епике.
Извор: Лазо М. Костић, Том 5, „Срби у очима странаца” књига II, (ЗИПС-СРС) Земун, 2000, стр. 348/
Извор: vidovdan.org

ПОЗНАВАЊЕ ЗАКОНА 1914: Црногорци су по народности Срби



У приручнику Познавање закона, а који је издат у вријеме независне и међународно признате државе – Краљевине Црне Горе 1914. године пише да су Црногорци по народности Срби, а црногорска народност не постоји.


Односно народа наше отаџбине, ми не би никако могли употребити назив „црногорски народ“ у смислу народности, пошто су Црногорци по народности Срби, а црногорске народности не постоје. Поред тога на црногорској државној територији има држављана и других народности осим српске, али им то не смета да и они са политичког гледишта спадају у црногорски народ.


Foto: Deposite photos/Mehaniq
Према овоме треба добро разликовати појам народ у политичком и етнографском смислу, да би се избјегли штетни, а више пута и опасни неспоразуми. Тако нпр. формулу „Црна Гора је Црногорце“ треба разумјети тако да се у тој формули страни држављани противуставе држављанима црногорским, а сви црногорски држављани у њиховом односу према држави, независно од њихове народности једнаки су и равноправни.



ФБ страница Историја Србске Црне Горе
Познавање закона саставили Живко Драговић и Љубомир Бакић.
 Извор: IN4S.NET

Зашто је био анатемисан цар Душан и врх Српске цркве?



Прије него што ће се прогласити за цара 1346 године, Душан је обавио неопходне припреме како у Србији тако и према државама од којих је за свој чин очекивао подршку. Душан је српску архиепископију дигао у ранг патријаршије, на шта Византија и Цариградска патријаршија нису могли ни у ком виду да пристану.




Одлуком цариградског патријарха Калика, донијетом 1352. године, изопштена је и осуђена на екскомуникацију српска висока црквена јерархија, која након тога више није била у канонским односима са Цариградом, а вјероватно ни са другим православним цркавама, што је значило да се налазила у расколу.
Од Васељенске цркве је био одлучен и српски двор, док ниже свештенство и народ нијесу били екскомуницирани. Анатема је, дакле, била усмјерена против цара Душана, српског патријарха и његових архијереја.
Ова анатема, указује академик Димитрије Богдановић, сводила се на раскол политичког и јерархијског карактера, није се протезала на народ, па се стога и „могла скинути дипломатским споразумом политичких и црквених власти, васпостављањем нормалних односа у договору и попуштању, без спектакуларних покајничких чинова“.
Византија није могла да призна ни Душаново крунисање за цара, ни стварање српске патријаршије. И једно и друго било је у супротности са најосновнијим начелима византијске политичке и црквене идеологије.
Како је Византија још у 9. вијеку, на примјеру Карла Великог, нашла солуцију признајући царску титулу без ознака универзалности, слично компромисно решење је примијенила и на Србију скоро шест вјекова касније. Тако у једној повељи из 1351. године, василевс Јован V Палеолог, на молбу „преузвишеног цара Србије“, потврђује посједе манастира Хиландара.


У Византији цариградски патријарх крунисао је византијског цара, док је папа то чинио на Западу. Како Душан није могао очекивати царску круну ни из једног од ова два хришћанска центра, „одлучено је да се ово достоајнство додијели српском архиепископу“ како би овај могао да га крунише. Одлуку су подржале Српска и Охридска архиепископија, као и Бугарска патријаршија, тако да је уз пристанак три аутокефалне цркве  и присуство српских епископа и бугарског патријарха, српски архиепископ Јоаникије проглашен за патријарха.
Дакле, на државном сабору у Скопљу, на Цвијети, 9. априла 1346, године, у цркви Богородице Тројеручице, свечано је проглашен за српског патријарха доташањи пећки архиепископ Јоаникије II. Титула му је била: патријарх свих српских и поморских земаља.
У житију патријарха Јоаникија, наводи се да је он крунисао Душана за Цара, у Скопљу, на Ускрс 1346 године, „благословом и руком преосвештеног патријарха Јоаникија и свих архијереја сабора српског, благословом и руком преосвештеног патријарха бугарског господина Симеона и свих архијереја сабора бугарског, а и молитвама и благословом свечаног сабора Свете Горе Атона, притом и свим игуманима и свим старцима сабора светогорскога“.
Извор: sedmica.me

ТАЈНА ЧУВАНА ВЕКОВИМА – Ко је у ствари био Милош Обилић?!

Велики јунак Милош Обилић једна је од најинтригантнијих личности у нашој историји. О њему као легендарној личности може се рећи много, док историјских података о овом јунаку готово и да нема. У народу је слављен као велики јунак, змајев син, који је своју снагу добио од кобиле која га је на рођењу подојила. По томе, у народу је остао запамћен и као Милош Кобилић.

Милоша красе све најузвишеније особине: јунаштво, храброст и отменост, скромност и частољубље, спремност на жртвовање за добробит народа. Доносимо вам неке историјске чињенице о овој интригантној личности из наше историје.
Фирентинска општина у свом одговору краљу Срба и Босне Твртку И од 20. октобра 1389. наводи да је група заверених ратника пробила до султановог шатора око кога су биле везане камиле и да је вођа те групе убио Мурата (Михаљчић 1989: 8, 11). Код патријарха Данила ИИИ (1390-1396) у Похвалном слову о кнезу Лазару, писаном пре 1393, стоји само како је убијен султан Мурат. У делу Константина Филозофа Сказаније о писмених, које је житије деспота Стефана Лазаревића, о јунаку који је убио Мурата стоји само да је то учини неко веома благородан.


Први помен имена Милош за јунака који је убио Мурата налазимо у Бугарској хроници, са почетка 15. века (Михаљчић 1989: 16), затим у делу османског хроничара Ашик-паше Заде, писаног око 1484, забележен је као Милош Кобила. Ово Кобила би можда могла бити игра речи Билиш Куб-ила што би значило онај који зна задати ударац.
Константин Михаиловић из Островице у свом делу на пољском, Јаничареве успомене, из 15. века бележи име Милош Кобилић. Код ромејског писца Лаоника Халкокондила из 15. века забележено је име Милоин, као име јунака који је убио Мурата. У Путописима Бенедикта Курипешћа из 1530. године, стоји да се јунак који је убио Мурата зове Милош Кобиловић (Курипешић 2001: 39) и да је био кнез или маркгроф Србије.
Нигде се не помиње где је Милош Кобиловић сахрањен. Остаје нам да видимо где све легенде стављају гробно место тог јунака. За баштину Милоша Обилића тврдило се да су крајеви у средњовековној земљи Браничево где постоји богата топонимија везана за Милоша Обилића (Кобиље, Малешево/Милошево, Милошева чесма, Милошева кула, Милошево купатило…).
За манастир Тумане легенда каже да је то задужбина Милоша Обилића (Вушковић 2012: 103). За место његовог рођења везују се села Кобиље и Малешево која се помињу и у османском дефтеру из 1476. године. Постоје наводи да је Милош Обилић сахрањен у манастиру Тумане. Према делу Мавра Орбина Краљевство Словена (1601) тело Муратово је сахрањено у Бруси где је на Муратов гроб обешена Милошева рука окована у сребру (Орбин 1968: 154). Такође, Мавро Орбин наводи да је Милош Кобилић био зет кнеза Лазара, ожењен његовом кћерком Вукосавом и рођен у Тјентишту код Новог Пазара.
Евлија Челеби, у 17. веку бележи ово за гроб Милоша Обилића: Мој господару, Срби су на име проклетника Милоша, који је убио овог падишаха, подигли пријеко у планини један манастир у коме се налазе кандила искићена драгуљима и разноврсне кадионице пуне амбре жестоке као мошус… Задужбине тога манастира су су врло простране и богате (Челеби 1967: 275).

Дубровачки трговци у путном дневнику од маја 1792. године стављају да су: Ходећи за дуго реченијем пољем, прегјоше реку Лаб или Лав, видјеше с лијеве стране у даљини по прилици од три миље цркву, гдје веле да је укопан Милош Кобилић, а не веле далеко одатле погјоше видјети гроб Мурата ИИ (очигледно грешка путописаца, треба Мурата И). Напокон иза пењања и слажења по некијем брежаљцима од земље, који сачињавају исто поље, с врха последњег бријега отвори им се врло лијеп поглед на на крај Приштину који лежи на ниже, гдје коначише, иза 4 уре хода.” (Енгел, Стојановић 1903: 158,159).
Вероватно је то место Кисела бања, где је откопана црква коју Арбанаси називају Кисха Милосхит по предању да је ту сахрањен Милош Обилић (Урошевић 2009, 40). У илустрованом часопису за забаву и поуку Србадија у броју од 16. јануара 1876. године на страни 24 у фељтону историчара Панте Сретковића КОСОВО-путничка црта пише: Од тален пак два сата уз Лаб, код Милошеве Бање, има један гроб, који називљу јунаков гроб. Ту је сарањен Обилић. На тај гроб долазе трудне Српкиње и Арнауткиње, пале свеће, и моле се у тој нади, да роде децу јаку и јуначну, као Обилић.