субота, 2. новембар 2019.

ПРОПАГАНДА „НОВОКАЛЕНДАРСТВА“


МЕДИЈСКА МИСИЈА „МЕКЕ МОЋИ“
‘Хришћани који се придржавају грегоријанског календара сјутра славе празник Васкрсења’, ‘хришћани који славе по грегоријанском календару сјутра славе Васкрс’,’све хришћанске цркве које су усвојиле грегоријански календар сјутра ће одржати богослужење’, тако се на јавним медијским сервисима Србије и Црне Горе најављује римокатолички Божић и Васкрс; као да је у питању временско-следствена, формално-религијска разлика прославе истовјетних папско-протестантских празника у односу на православне празнике, који су у истом атеистичком рјечнику-појмовнику названи као ‘хришћански вјерници и цркве који се придржавају јулијанског календара.’ Таквом медијском мисијом `меке моћи` се вјерски необразованим православним Србима намеће погрешна представа хришћанске вјере, то јест, да између православља, римокатолицизма и протестантизма, нема суштинске духовне и догматске разлике, осим временско-календарске. Системски се ствара илузија да православни, римокатолици и протестанти поштују иста духовна начела, догматски и канонски утврђене исте истине вјере, да је православље са римокатолицизмом и протестантизмом у свему исто осим у неусаглашености календарских рокова, као последице календарског неспоразума метереолошко-математичке природе.


 Сходно таквим претпоставкама православним вјерницима се препоручују и религиозне евроатлантске интеграције, да у процесу политичке транзиције пређу и на други црквени календар, да нас уз једнопартијску прошлост прође и православље. Дакле, да се учлањењем у политичко-економске европске институције учланимо и у унију старог-новог папско-протестантског евроцентричног религиозног поретка. У програму евроатлантских интеграција балканских народа питање “старог“ и “новог“ календара се поставља као још једна православна препрека на путу евроатланских интеграција. Европски савјет је фебруара 2012. године донио одлуку о додјели Србији статуса кандидата за чланство у Европску унију од када је прозелитско дјеловање папских прелата у Србији појачано. Београдски надбискуп у празничним посланицама од тада отворено позива православне Србе на духовно и политичко јединство у Европској унији, на прихватање заједничке европске прошлости и будућности, и ,,без обзира на различите датуме прослављања вјерских празника“. Ове године римокатолички београдски надбискуп је изјавио, у духу београдске медијске мисије религиозног релативизма, да Србија треба да буде земља «контакта различитих религија», а не православног предања.
Савремени секуларизам користи дјелотворнију антирелигиозну друштвену доктрину него што је било револуционарно забрањивање религиозности – релативизује религиозне разлике и истине вјере, а истиче непосебне стране религија. Нова атеистичка тактика подстиче арелигиозност и религиозну равнодушност. Агресивни атеистички прогон побожности подстицао је често поштовање вјере, али залагање за `општерелигиозна права` подстиче арелигиозност и религиозну равнодушност. Једно такво опште мјесто мисије `религиозног релативизма` кроз залагање за повратак општехришћанском јединству јесте свођење вјерског значења календара на питање прецизнијег рачунања времена.


Савремена пропаганда глобалног једнокалендарства подилази човјековим приземним поривима, указује на законе природе, прогреса, потрошачког друштва, вољу већине, ‘свијета’, друговјерних, невјерујућих, а на првом мјесту религиозно равнодушних. Пропаганда новокалендарства питање црквеног календара своди на другоразредно политичко питање, са богословско-историјског на ниво `научног` демократског договора – став јавног мнења. Данашње заговарње новокалендарства међу православнима нема предзнак прозелитске пропаганде, наметања других религиозних и историјских “истина“, већ прагматизма, потрошачког избора економичније религиозности, екуменског конформизма, демократизма, прилагођавања међународном екуменском и економском поретку, својеврсном економском екуменизму.
Питање грегоријанског календара се више не поставља ни као потреба наводно тачнијег рачунања времена, већ као демократско питање, ствар принципа већине, али одређене, пожељне геополитичке већине; а та надмоћна страна за поједине наше политичаре и пастире није православна Русија, која чини већину православних вјерника, већ папско-протестантска страна, и оне православне помјесне цркве, то јест државе које су после преласка на папски календар постале и чланице НАТО евроатлантског војног пакта.
У новокалендарској пропаганди нема помена Руске православне цркве, која чини деведесет одсто православних вјерника, као што Грузијску, Јерменску и Коптску цркву, те Јерусалимску патријаршију, које такође поштују јулијански календар, активисти новокалендарства не помињу. Нехришћанске намјере новокалалендарске пропаганде се посебно разоткривају у непомињању Свете Горе Атоса, језгра православнe духовности, гдје се до данас поштује јулијански календар, а грегоријански одбацује као папски прозелитизам. Охрабрени силом војно-политичке евроатлантске алијансе, као јединим аргументом својих ‘научних’ и ‘богословских’ тврдњи, политичари и пастири прозелитизма пропагандом новокалендарства позивају православне Србе да се придруже поред политичке и евроатлантској религиозној унији. Пастир прогреса је поручио православним Србима: – Не можемо постављати, како ни политичке, тако ни вјерске услове на путу европске будућности.

ГРЕГОРИЈАНСКИ  ГЛОБАЛИЗАМ

У ери информатике, технолошког напретка космичких размјера, свијету премреженом рачунарским системима, добу биотехнолошког модификовања природе и људи, програмирања човјекове прошлости и будућности, надања и памћења, стварање гломазног глобалног синкретистичког сурогата једне свјетске религије је непотребно. `Старозавјетни` вавилонски пројекат је превазиђен, архитекте нововавилонског пројекта су заобишли религије и језике, као декоративне културно-религозне разлике демократских права. Ново вавилонско нивелисање није формално стапање језика и народа, већ брисање `прошлог` и програмирање новог памћења, преиначење историјске истине и свијести; брисање `старих` и учитавање нових историјских `истина`, формирање и форматирање  једнообразног сјећања, до глобалне једнакости у `памћењу`, заправо забораву.
`Ко контролише прошлост, контролише садашњост, а ко контролише садашњост, креира будућност`, пише Џорџ Орвел у својим антиутопијским есејима. Све империје у историји су уводиле своје календаре, своју повјесну политику памћења, креирајући пожељну политичку прошлост и перспективу. Јединствен пројекат историјског и идентитетског инжињеринга, архетип савремених система програмирања друштвено-политичке свијести, евроатлантске мисије `меке моћи`, управљања човјековим временом и животом, повјесним памћењем и предвиђањем, представља папска промјена јулијанског и установљавање новог, наводно рачунски тачнијег, грeгoријанског календара папе Гргура из 16. вијека.


Од средњег вијека до данас латинско наметање грегоријанског календара представља матрикс евроатлантске мисије `меке моћи`. Папски пројекат памћења кроз промјену јулијанског календара, под изговором прецизнијег временског прорачуна, представља програм савремених пројеката историјског инжењеринга и религиозног ревизионизма, брисања ‘старих’ историја и календара” древних народа и религија, и наметања ”нове” глобалне историје и будућности. Као у 16. вијеку и данас наметање грегоријанског календара представља средство наметања папског планетарног поглаварства, папске воље ,,како на земљи, тако и на небу”. Наиме, неприкосновене земаљске и духовне власти папства као персонификације евроатлантског екуменизма и планетарног патернализма.
Разлог римокатоличке реформе јулијанског календара је успостављање глобалног грегоријанског „рачунања” историје, а не само времена. Рачунање времена је повод, а узрок је историјски и религиозни ревизионизам, програмирање памћења, а према памћењу претпоставки будућности. Данас бисмо казали успостављања медијског монопола планетарног опсега на наметање глобалне политике памћења, учитавања прошлости, а тиме контролисања садашњости и креирање будућности.   
`Новокалендарско` нивелисање представља својеврсно вавилонско мијешање, које у првостепеном мијешању значи прелазак у јединство заједничких религиозно-политичких датума, успостављање евроцентричне једнакости памћења повијести, док је у другостепеној нивелацији потпуно брисање историје и памћења. Пројекат глобалног `новокалендарског` нивелисања је и програм брисања датума великих покретних празника из календара православне цркве, што  у `новокалендарској` нивелацији значи брисање свијести о вјерском значењу и смислу црквених празника, као што је урађено у евроамеричкој `хришћанској` празничној култури.


Питање промјене календара је да ли ћемо прећи на туђи, а не тачнији календар, да ли ћемо одрећи православну, а прихватити ”нову” историјску `истину`, друге религиозне и политичке ауторитете историје, а тиме и будућности? У том контексту, прворазредно питање православног календара је са киме ћемо, а не када ћемо славити вјерске празнике. Очување поретка јулијанског календара је прије свега питање историје и саборности Цркве, али и националне и културне политике народа и државе, а на последњем мјесту питање прецизног рачунања времена. Поштовање одређеног календарског празничног канона у народу изграђује друштвену културу памћења и историјску националну свијест. Календарска култура изграђује културни континуитет, природу и политику памћења, и својеврсну`перспективу памћења`. Раскид са календарским континуитетом представља раскид са културним континуитетом. Свођењем значење календара на ванвјерски и ванкултурни времеказ народ губи културно-историјски орјентир у времену и простору, историји и будућности. Народ лишен календарског култа и канона постаје дио другог календарског континуитета и културе, туђег организованог система `политике памћења`, туђих културно-религиозних и геополитичких пројеката будућности, дио државне и духовне доктрине других нација и држава ‘које контролишу прошлост и садашњост, а креирају будућност’.
ИЗВОР: http://www.ognjenvojvodic.info/propaganda-novokalendarstva-1.html?fbclid=IwAR3WgKv0XaSvBX3T2hLxL7IoHVpqtYLA-bAJUlnB4oM3NsIbLntFcskbZU8

MA KAKVA ALBANSKA NACIJA! Dokumenti iz carskog Beča SVE OTKRIVAJU! Stvoreni su kao narod po posebnom zadatku! Evo ko ih je NAPRAVIO!



Stanovništvo pripada trima veroispovedanjima – muslimani, pravoslavni i katolici. Albanci nemaju nacionalno saznanje, nemaju opšte interese, ne iskazuju solidarnost i ne razvijaju se u pravcu buđenja nacionalnih osećanja. Prema tome, početkom XX veka ne postoji albanska nacija

Albanci u Crnoj GoriAlbanci u Crnoj Gori, Foto: screenshoot
Zašto i kako je stvorena Albanija, potvrđuju Bečki tajni spisi, Austrougarska je veštački stvorila naciju. Albanci nikada nisu postojali kao jedinstveni narod, već ih je narodom i nacijom učinio austrougarski dvor.
Ujedinili su različita plemena, sačinili jedan jezik i sve to potpomogli novcem kako bi, pre svega, smanjili srpski uticaj i težnju ka oslobađanju svih srpskih zemalja od kojih se dobar deo tada nalazio pod vlašću Austrougara.


Na duže staze, cilj ovog „projekta“ je bio da se u ovom delu Evrope koji izlazi na Mediteran smanji i uticaj Rusije.
Ova tvrdnja izazvala je velike polemike i interesovanje naučnih krugova u Evropi, a iznesena je u doktoratu nedavno preminule bugarske istoričarke Teodore Toleve (1968-2011). Rad pod nazivom „Uticaj Austrougarske imperije na stvaranje albanske nacije (1896-1908)“ zasnovan je na proučenim dokumentima Carskog arhiva u Beču od kojh su mnogi u to vreme bili najstrože čuvana tajna.













Prvi svetski rat: Srpski artiljerci i Zemunu Srpska vojska
Prvi svetski rat, Srpska vojska, Foto: Profimedia
Toleva je tokom istraživanja i potrage za dokumentima o međuetničkim odnosima u Otomanskoj imperiji, u carskom arhivu u Beču našla dokumente u vezi tajnih sastanaka na austrougarskom dvoru održanih 1896. na kojima je dogovoreno stvaranje kompaktne albanske nacije.


Po bugarskoj istoričarki, memorandum o četiri sastanka koja su održana pokazuje da krajem devetnaestog veka albanska nacija još nije postojala i da će Beč učiniti konkretne napore da je izgradi, homogenizuje stanovništvo, promoviše jedinstvo između katoličkih i muslimanskih klanova, pomogne novinarstvo i obrazovanje naroda, izdavaštvo nacionalističkih publikacija, stvaranje jednog unificiranog književnog jezika, i tako dalje.













Albanci
Albanci, Foto: printskrin
Motivi Austrougarske imperije su vrlo jasni: da kratkoročno ublaži pritisak Srbije i Crne Gore, a dugoročno Rusije.
Doktorat Toleve objavljen je na španskom jeziku po nazivom „La influencia del Imperio Austro-Hungaro en la construccion nacional albanesa (1896-1908)“ i ona u faktografski bogatom naučnom delu podeljenom u deset poglavlja objašnjava svoje viđenje nastanka i razvoja albanske nacije na prelasku iz 19. u 20. vek.


Bugarska izdavačka kuća Siela posthumno je objavila njen rad i na bugarskom jeziku, a u decembru 2013. objavljen je i nemački prevod ovog rada pod nazivom „Der Einfluss Osterreich-Ungarns auf die Bildung der albanischen Nation 1896-1908“.
Treba reći da je svoje ime u bugarskoj istoriografiji Teodora Toleva izgradila time što je bila vredan istraživač, profesionalno visokih standarda, vanserijski poliglota (govorila je španski, portugalski, francuski, italijanski, ruski, engleski, nemački).













Priština, Albanci, Kosovo
Priština, Albanci, Kosovo , Foto: Tanjug
Osim toga, skrenula je pažnju još 2006. kapitalnim radom „Spoljna politika Tjule Andrašija i makedonsko pitanje“, a uskoro se očekuje posthumno objavljivanje njene treće knjige „Genocid i sudbina Jermena 1905“.


Osnovna teza Toleve je da je Beč učinio sve da ujedini različita i zavađena albanska plemena i klanove, koja u drugoj polovini 19. veka, po Tolevoj, nisu imala razvijenu nacionalnu svest, već su bila rascepkana, te da je bečka diplomatija aktivno pomagala stvaranje unificiranog književnog albanskog jezika, izdavaštvo albanskih nacionalističkih publikacija i razvoj novinarstva i obrazovanja.
Motivi Austrougarske za to su sprečavanje širenja uticaja konkurentske Srbije i Italije, a indirektno, preko sprečavanja Srba, to je bilo i sprečavanje širenja Rusa ka Mediteranu.
Toleva 1999. godine prvi put ulazi u Bečki imperijalni arhiv kako bi prikupila podatke iz arhivske dokumentacije o makedonskom pitanju. Tragajući za dokumentima o tome, jednoga dana sasvim slučajno u jednoj od fioka arhiva otkriva nikad objavljeni memorandum o četiri tajne konferencije održane na Bečkom dvoru 1896. godine, a povodom planiranja za stvaranje tada nepostojeće albanske nacije.


Inače, ti sastanci se pominju i u dokumentu „Die Albanienpolitik Osterreich-Ungarns un italiens 1877-1908 de Hans Dieter Schanderl“ iz 1971, što navodi i Toleva u fusnoti na 28. strani bugarskog izdanja.













Beč Austrija Hofburg palata
Beč Austrija Hofburg palata, Foto: Shutterstock
Polazna tačka njenog istraživanja je 1896. kada se Beč odlučuje za aktivnije delovanje na prostoru južnog Jadrana, a završna tačka 1908, kada Mladoturski pokret preuzima vlast, čime se menja dotadašnji kontekst za delovanje Austrougarske prema otomanskom nasleđu.


Prvo poglavlje pod nazivom „Organizacija spoljne politike“ odnosi se na objašnjenje spoljnje politike Austrougarske. Toleva objašnjava: „Svrha ovog poglavlja je da pokaže tu tradiciju u spoljnoj politici Imperije, i njene organizacije rada tajne konferencije u smislu realnog upravljanja“.
Ona objašnjava strukturu, funkcije i prerogative ministra spoljnjih poslova. Prema austrijskim istraživačima, Ministarstvo za spoljnje poslove do sada nikad nije izučavano. Toleva navodi dva razloga. Prvi je da Ministarstvo počinje da predstavlja istraživački interes sasvim odskora u potrazi odgovornosti za ultimatum koji vodi do izbijanja Prvog svetskog rata, a kada su shvaćeni fakti da je Ministarstvo radilo u korist sopstvenih ciljeva i po svojim sopstvenim mehanizmima. A drugi je specifičnost samog Ministarstva.













Srpska vojska, Prvi svetski rat
Srpska vojska, Prvi svetski rat, Foto: Wikipedia
- Prema Helmutu Rimpleru, još ne postoji nijedna studija koja otkriva suštinu Ministarstva spoljnjih poslova kao institucije, odnosno koja je direktna veza između njegove organizacije i njegovih aktivnosti - naglašava Toleva.


Drugo poglavlje je posebno značajno, a zove se „Plan o Albaniji ili bečka racionalnost ili iracionalnost“, u kome Toleva eksplicitno piše da je suzbijanje uticaja Srbije jedan od racionalnih elemenata Memoranduma kojim su obuhvaćene četiri tajne konferencije, ali da je bilo iracionalno upustiti se u projekat izgradnje nacije, jer je to težak zadatak, u suprotnosti sa vojnim načinom mišljenja.
Treće poglavlje „Prihvatanje plana – diplomatski rizici i dugoročna predviđanja“ govori o neslaganju s planom predstavnika austrijskog generalštaba ili pojedinih diplomata, kojima je jasno da takav plan krši i određene međunarodne norme. Međutim, plan je prihvaćen i pored glasova protiv.













Albanac
Albanac, Foto: profimedija
Četvrto poglavlje pod nazivom „Inicijative Beča pred Osmanskom imperijom ili brige jednog naroda između dve imperije“ govori se o konkretnom zauzimanju austrougarskih konzula za zavađena albanska plemena pred turskim vlastima, jer ni Porta nije imala visoko mišljenje o razbojništvima i klanovima podno Prokletija.


Peto poglavlje „Putovanja austrougarskih konzula kroz albanomuslimansko društvo ili početak jedne romantične konspiracije“, govori o uspostavljanju veza austrougarskih konzula sa vođama albanskih muslimanskih plemena.
U šestom poglavlju Toleva govori o „zaštiti veroispovedanja“. Razrađuje se takozvani Kulturprotektorat.
U sedmom poglavlju tema je albanski jezik, koji se do tada pisao na dvadesetak različitih načina (grčkim, latinskim i arapskim slovima), ali se od 1908. standardizuje, u čemu glavnu ulogu ima generalni konzul Austrougarske.
Osmo poglavlje bavi se školstvom, a deveto je naslovljeno „Štampa – kako Beč počinje da piše na albanskom“. Toleva naglašava da se štampaju različiti materijali neobično visokog nivoa izrade s ciljem da razviju nacionalna osećanja kod Albanaca u skladu sa zaključcima Memoranduma tajnih konferencija iz 1896. Uglavnom je reč o kalendarima, gramatikama, istorijskim knjigama. Vrše se mnogobrojne obrazovne inicijative.


U desetom poglavlju, Toleva rasvetljava ulogu rimokatoličkog monsinjora Prima Dođija, koji je imao plan stvaranja severnoalbanske kneževine, gde bi glavnu ulogu imalo pleme Mirdita. Takođe, Toleva je priložila i čitav niz dosad neobjavljenih dokumenata, koji potkrepljuju njenu tezu da je albanska nacionalna renesansa zapravo krenula iz geopolitičkih motiva.





Kosovo
Kosovo, Foto: AP Photo/Visar Kryeziu
Ona navodi postojanje albanskih komiteta i u Bukureštu i u Sofiji, a posebno se osvrće na stvaranje albanskih škola u Italiji i italijanskih u Albaniji. Interesantno je i spominjanje Rumuna Alberta Đike, koji sebe smatra potomkom Skenderbega, koji aktivno lobira za albansku stvar.
U zaključku knjige Toleva navodi i druge geopolitičke okolnosti. Na primer, kaže da Nemačka ne uzima učešće u ovim austrijskim akcijama, ali je naklonjena Albancima (iz svojih geopolitičkih razloga), dok red Bektašija podržava Mladotursku revoluciju.
Englezi čuvaju neutralnost, ali gledaju i blagonaklono na razvoj albanskog nacionalizma. Sve to, kao i jačanje suseda, uticalo je na konkretne akcije i obim pomoći Austrougara albanskim plemenima. Mentalitet samih plemena nije išao na ruku austrougarskim planovima, ali je za realizaciju ovih planova ključna bila izolacija Rusije u tom periodu.
Toleva zaključuje: „Posle detaljnog pročavanja arhiva možemo tvrditi da na početku 20. veka albansko stanovništvo još ne predstavlja oformljenu naciju. Etničke grupe u Albaniji žive izolovano, nemaju veza među sobom, osim kad ratuju. Mogućnosti za njihovo zbližavanje su praktično ništavne, a ubistva uobičajena, čak i za ljude iz istog klana. U zemlji postoje dva osnovna dijalekta, ali oni su toliko različiti, da se ljudi skoro ne razumeju. Ne postoji jedinstveni književni jezik, već više od dvadeset različitih načina pisanja na lokalnim dijalektima.




Prizren
Prizren, Foto: Google street view
Koeficijent pismenosti ne prelazi čak ni 2 odsto. Stanovništvo pripada trima veroispovedanjima – muslimani, pravoslavni i katolici. Albanci nemaju nacionalno saznanje, nemaju opšte interese, ne iskazuju solidarnost i ne razvijaju se u pravcu buđenja nacionalnih osećanja. Prema tome, početkom XX veka ne postoji albanska nacija.
Toleva smatra da njen materijal dokazuje da je Austrougarska najzaslužnija za stvaranje albanske nacije, a 1908. je ključna godina, posle koje za formiranje albanske nacije nastaju bolja vremena.

понедељак, 28. октобар 2019.

Српски „Стоунхенџ“ сакривен у церској шуми: Тек из ваздуха се види о чему је реч, стручњаци у шоку



Остаци праисторијске архитектуре добро су сакривени у церској шуми. Од центра Десића, локалитет је удаљен два километра, а до њега се преко сеоских потока и импровизованих стаза, може стићи само пешке.


Налазиште (Фото: РТС видео принтскрин)
Археолози кажу да слично налазиште, не постоји у Србији. Велики бедем кружног облика и шанац, најбоље се могу видети на снимку из ваздуха.
„Овај двоухи пехар, како га ми у археологији зовемо, заједно са пехарима на високој цилиндричној нози, недвосмислено нам потврђује да се ради о раном енеолиту, дакле о раном бакарном добу, оно што још увек не знамо, не знамо карактер овог објекта, чему је он служио“, рекао је археолог Момир Церовић.
Да би открили што више архитектонских детаља, ове јесени, на површини од 50 квадратних метара, отворене су две археолошке сонде.
„Ми у селу желимо да знамо шта се овде налазило, ископали смо преко 100 кубика земље до сада“, напомиње Милета Белић из села Десић.
У церској шуми за три истраживачке сезоне, пронађено је више од 300 килограма керамичких делова.
„Преовладавају посуде већих димензија, једну од таквих посуда, питос је у питању, нашли смо , наравно фрагментован у једној зони од два метра квадратна, наишли смо на угљенисано зрневље“, закључује археолог Момир Церовић.
У оквиру пројекта „Српски Стоунхенџ“ до сада су организована два стручна скупа и отворено пет изложби.
Облик праисторијског утврђења у Поцерини, најсличнији је рондели са палисадом у Спрингфилду, локалитету откривеном на југоистоку Енглеске.

недеља, 27. октобар 2019.

ZADUŽBINA STEFANA LAZAREVIĆA PREDSTAVLJA ARHITEKTONSKO ČUDO Manasiju bi i danas teško napravili!

Manastir Manasija, koji pripada Eparhiji braničevskoj Srpske pravoslavne crkve, jedan je od najznačajnijih spomenike srednjovekovne srpske kulture.

Manastir ManasijaManastir Manasija, Foto: Shutterstock
Smešten je nedaleko od Despotovca, a zadužbina je despota Stefana Lazarevića. Gradnja je započeta 1407. godine, a završena 1418. Crkva koja se nalazi pri manastiru posvećena je Svetoj Trojici, a kompleks je opasan odbrambenim zidinama. Ukupno je bilo 11 kula. Najpoznatija je bila donžon kula, odnosno Despotova kula.
Nažalost, sačuvana je samo trećina fresaka, ali živopis tog manastira i pored toga spada među najveće domete srednjovekovnog slikarstva.

Prilikom rekonstrukcije manastirske crkve otkriveni su zemni ostaci za koje se pretpostavlja da pripadaju despotu Stefanu. Analizom DNK je utvrđeno da se 99,9378 odsto radi o ostacima sina kneza Lazara.

Manastir ManasijaManastir ManasijaManastir Manasija
Manastir ManasijaManastir ManasijaManastir Manasija
Izgled tog spomenika kulture od izuzetnog značaja odredile su prilike koje su u to doba vladale u Srbiji, zbog čega su i izgrađene odbrambene zidine s kulama. Crkva koja je u sklopu manastira smatra se jednom od najlepših iz moravskog stila, ali i raške škole srpske arhitekture, o čemu svedoči njena različitost po fasadnim dekoracijama u odnosu na druge crkve tog doba.
Gradnja manastirskog kompleksa iziskivala je izuzetnu organizaciju radova, pošto samo nadzemni delovi imaju 40.000 kubika u zidovima. Da bi se takvo zdanje izgradilo, bilo je potrebno najmanje 50.000 kubika kamenja i veliki broj kamenorezaca. Manasija bi i po današnjim merilima bila veliko gradilište.

Ono po čemu je manastir takođe poznat jeste i čuvena resavska prepisivačka škola, u kojoj su monasi prepisivali vredne rukopisne knjige.
Manastir ManasijaManastir Manasija


УЧЕСТВОВАО ЈЕ У СВИМ НАЈВЕЋИМ ИСТРАЖИВАЊИМА А САДА ОТКРИВА: Историја Срба се може пратити до гвозденог доба! (ВИДЕО)

Драган Јацановић, археолог који је учествовао у свим највећим истраживањима у региону, открива да се историја Срба може пратити до гвозденог доба, те да су Срби чврсто везани за Трибале и друга сродна суседна племена, попут Далмата, Дарданаца и других.
Археолог Драган Јацановић (Фото: јутјуб)
Целу емисију погледајте у приложеном снимку:

SENZACIONALNO OTKRIĆE KOD JAGODINE: Medicinski kalendar star 8.000 godina

Na figurinama iz Belice pronađen kod iz kamenog doba,koji podseća na morzeovu azbuku. Sistem crtica, linija i tačkica urezan u obredne ženske figurine

 Prof. dr Milorad Stojić
Prof. dr Milorad Stojić


PROTOpismo staro oko 8.000 godina, sistem crtica, linija i tačkica urezanih u kamen otkriveno je na figurinama trudnica u različitim fazama trudnoće, ženskih i muških polnih organa, koji su pronađeni na lokalitetu Belica kod Jagodine. Naučnici kažu da se one mogu tumačiti na više načina, kao medicinski kalendar, kojim su zabeleženi ciklusi plodnosti, ali i kao prikaz fizioloških procesa.
Do senzacionalnog otkrića je neočekivano došao arheolog prof. dr Milorad Stojić, koji je godinama istraživao Belicu.
- Povećavajući fotografije figurina uočio sam frapantne minijaturne zapise, grupisane desetine kraćih ili dužih različito usmerenih kosih zareza ili udubljenja. U nekim slučajevima postoje i kombinacije ovih znakova. Neki kratki zarezi su natkriljeni jednim dugim, a drugi se nalaze između dve takve linije - uzbuđeno govori dr Stojić.



POZNATI arheolog objašnjava:
- Pošto su figurine pronađene u jami povezanoj s kultom zimskog solsticija (kratkodnevice) postoji verovatnoća da zapisi izražavaju neke vremenske intervale. Zapisi sastavljeni od različitih kombinacija zareza i jamica, poput Morzeove azbuke, svrstanih u određene celine navode na mogućnost izražavanja nekog apstraktnog pojma, s obzirom na izrazito verski karakter lokaliteta u Belici.
Tajanstveni kod kraćih i dužih zareza
On pretpostavlja da su zapisi na mekanom kamenu serpentinitu izvedeni kremenim sečivima, dletima, burgijama i sličnim alatima koji su pronađeni zajedno s figurinama u kultnoj jami. Ti zarezi su danas gotovo nevidljivi golim okom.


Zbirka figurina iz kultne jame u Belici - Foto Privatna arhiva

- VEROVATNO zbog dugog nošenja figurina na telu zapisi su izlizani, a neki su delimično ili u potpunosti uništeni. To navodi na zaključak da su bili gravirani čim je figurina bila izrađena. Kao i danas, za ljude koji veruju u amajlije, kultni predmet je kompletan i delotvoran tek sa zapisom magijske formule ili molitve. Beličke figurine su nesumnjivo izrađivane da bi prenele molbu i želju višim silama, a sudeći po njihovoj simbolici, očekivalo se da donesu plodnost, zdravlje i sreću - kaže dr Stojić.
Komadići preistorijske keramike, prvi tragovi praistorijskog naselja na lokalitetu Belica, uočeni su još sedamdesetih godina prošlog veka. U žižu pažnje nalazište je došlo tek 2002. posle slučajnog nalaza meštanina koji je uočio kamenu figuricu na poljskom putu do bašte.


Figura žene u poznoj trudnoći i pred sam porođaj


Profesor Stojić je saznao za otkriće, došao u Belicu i otkrio jamu s nekoliko desetina kamenih figurina fantastične lepote. Naučna javnost se podelila da li je reč o senzacionalnom otkriću ili falsifikatima koje je napravio amater-pronalazač.



HRAMOVI Kružni, trouglasti i spiralni prostori za obrede
Konačnu reč u ovom slučaju dalo je nedavno istraživanje nemačkih arheologa opremljenih georadarima. Snimanjem terena oni su otkrili monumentalne kultne objekte u obliku kruga prečnika 75 metara, jednakokrakog trougla i spirale. Oni su bili tabu, bez tragova stanovanja, a svuda uokolo nalazilo se veliko naselje.

- TIM istraživanjima je utvrđeno da je Belica najstarije i najmonumentalnije kultno-astronomsko središte u Evropi. Ljudi koji su pripadali protostarčevačkoj kulturi ovde su napravili svetilište pre oko 8.000 godina. Figurine su bile pohranjene u jamu na obodu kružnog hrama, na liniji koja vizuelno povezuje njegov centar i tačku zalaska sunca na dan zimske kratkodnevice. Kultovi solsticija postoje u svim civilizacijama sveta i svi nose istu poruku, podršku Suncu da se ponovo pokrene tokom zastrašujuće zimske kratkodnevice i najduže noći u godini. Tad se javlja astronomski fenomen "suncostaja" kad Sunce, bez koga nema života, izgleda kao da se zaledilo i stoji u jednoj tački - objašnjava dr Stojić.

STARIJI OD SKARABEJA
FIGURINE iz Belice imale su namenu donekle sličnu nameni egipatskih skarabeja, svetih tvrdokrilaca, simbola uskrsnuća, rađanja Sunca, povratka mrtvih i plodnosti, smatra prof. dr Milorad Stojić:
- Kao i figurine iz Belice, skarabeji su takođe bili izrađeni od lepo obrađenog kamena na kome je bila zapisana molitva njegovog vlasnika. Samo što su beličke figurine nekoliko hiljada godina starije. One su predstavljale medije u koje je ulivena sva ljudska snaga i nada da će verske radnje i poštovanje najviših sila pomoći Suncu da preživi najdužu noć u godini i krenuti putem oporavka i jačanja.

КРИВОТВОРЕНА ИСТОРИЈА: Како Је Конструисан “Старогрчки”, Фалсификати Константина Порфирогенита…

КРИВОТВОРЕНА ИСТОРИЈА

КРИВОТВОРЕНА ИСТОРИЈА: Како је конструисан “старогрчки”, фалсификати Константина Порфирогенита…
Савремени немачки аутори, махом лингвисти и историчари, Камајер, Депен, Гајзе, Илиг, Топер… у својим оригиналним делима баве се анализом средњевековних докумената, насталих под окриљем католичке цркве у време ренесансе, који су данас доказани као фалсификати.              
Историја приказује нашу цивилизацију у временском континуитету, по простом редоследу смењивања епоха и појединаца, иако они могу реално да буду паралелни или ретроактивни  чак накнадно убачени. Управо, ова последња историјска матрица, уз промену терминологије, најлакши је и начешћи облик фалсификовања историје, вршен у бројним средњевековним манастирма католичке цркве у Европи.

“Старогрчки” је цинцарски језик

“Старогрчки” језик преведен је са арапског, тек у 13-ом/14-ом веку и очигледно је конструисан из 24 дијалекта. Није ни чудо, што швајцараски научник Фистер каже, да је “грчки” стар једва 450 година, јер им је и прва држава створена тек у 19 веку! Милан Будимир је такође заступао тезу, да је такозвани “старогрчки” (који је уствари цинцарски) добрано исконструисан, а текстови често фалсификовани. Он је давних дана утврдио, да се “старогрчки” базира на српским дијалектима који се у лингвистици називају пелашки језик, јер припада прејелинским Пеластима или античким Србима.

Латински – језик шарлатана

Латински језик је конструисан између 10-ог и12-ог до 16-ог века и предстаља вештачки језички инжењеринг, са „ручним радом“ католичке цркве. Наиме, десетине католичких манастира организовано су радили на успостављању новог глобалног језика католичке доминације. Затим, су на тај језик рађени “преписи” наводних “грчких” и “византијских” рукописа, прилагођени идеологији ренесансе и хуманизма, па се тако данас према томе могу лако разоткрити. Отуда је Милер, још 1814 године за латински рекао, да је језик шарлатана, коришћен за богослужење, трговину и међусобну комуникацију.
Доминацијом над Британијом у 12 веку, наметнут је Англосаксонцима вештачки латински језик, тако да данашњи енглески речник садржи 70% латинског средњевековног измишљеног вокабулара. Тај језик се звао “lingua franca”,  а конструисан је тако, што су преузете  речи и корени из окружења, од којих је 90% српских (“словенских”). У списима из 9 и 10 века провејава ренесансни дух, а до прелома 17 у 18 век, видно се у текстовима мешају ћирилична и латинична слова! Постоји 13 истих слова у ћирилици и латиници, од 30 укупно, али ако то упредимо са енглеским алфабетом од 24 слова, онда је то више од 50 посто!

Прве Библије, „створене су“ у доба ренесансе у разним варијантама. Штампане су тек у 17-ом а дотеране у 18-ом и 19-ом веку. Ни данас се не зна која је од тих верзија правоверна. Чувена Улфилина Библија из 4-ог века,  према овим ауторима је чист фалсификат, створен почетком 17-ог века, а језик наводно “готски” није ни постојао, јер је нађено свега 80 “готских” речи у тој Библији. Измишљени Готи су само друго име за Гете, који су Сарбати, као и Германи, па је то уједно и одговор на питање Топера у “Фалсификатима историје”: Како то, да од Германа није остао никакав траг?
Сви поменути аутори тврде, да католичка црква постоји тек од 12 века а да су прве папе биле  у 12/13 веку у Авињону, чији је први бискуп био од Балшића. То се прикрива Авињонским “ропством папа”. Тек у 14 веку прелазе у Рим, који тада има само 60 000 становника а стара римска управна зграда је накнадним додавањем куполе постала црква светог Петра у 16-ом/17-ом веку. Папе су откопавале Рим, али, ниједан писани документ пре 12 века није веродостојан. Према томе, поклон цара Стојана алиас Константина и његове мајке Јелене цркви св. Петра у Риму је фалсификат. Записи између 12-ог и 17-ог века у 80% случајева, такође представљају безобразне преписе, дописе и измишљотине.

Дело Константина Порфирогенита – пример успешних фалсификата

  Константин Порфирогенит и његово дело, означени су као фалсификат са почетка 17-ог века а Мавро Орбини се тек нешто мало више сматра веродостојним, али и примером како се фалсификује историјаОтуда, поставља се питање зашто Орбини не зна за Порфирогенита, а такођенигде не помиње ТуркеОдговор на прво питање је једноставан, Порфирогенит је фалсификован после Орбинија и његовог “Краљевства Словена“ (Николић). Али, да ли су и Турци настали тек после Орбинија? Поготово што нема џамија као материјалних доказа. Изгледа да јесу, судећи по Николићевом тумачењу семантике назива Турци, од имена Тирени, Етрурци, Тирци, одакле је  настало име Турци за Рашане (“Трачане”) Хелма и М. Азије који су примили ислам.


Интересантно је, да аутори изричито инсистирају, да не постоје никакви докази о Великој сеоби народа као ни о постојању Каролинга и Меровинга, а то значи ни Карла Великог и народа његовог царства, што је детаљно обрадио М. Николић у књизи “Карло Велики није постојао”. Документи, који се сматрају релативно нефалсификованим, потичу тек из штампане историје од 1460. године и времена Гутенберга, која је временски, по свој прилици млађа два века.
   Сви испитивачи тврде, да је назив “Словени”  настао  упоредо са именом “Склавени”  крајем 16-ог века. Ушао је у употребу са Орбинијем, а званично у науци тек у 19-ом веку. Погрдни изрази, који се односе на Србе, “Словене”, као што су Склавени, Серви, Вандали, Пагани (погани) или Трибали, буквално су  измишљотина католичке цркве у касном средњем веку, која је тада почела да се шири на околне народе. Језичким и историјским измишљотинама, уз инфериоран однос, према пре свега српским (“словенским”) народима, католичка црква је остварила доминацију у Европи, а сви испитивачи фалсификоване (званичне) историје сматрају, да се католичка црква консолидовала тек у 17-ом/18-ом веку.
За античке личности и ауторе, као што су Цезар, Тацит, Еузебије, Полибије… доказано је, да су сви њихови радови трећередни и трећеразредни фалсификати. Повод за ова истраживања, савремени енглески, немачки и француски аутори су нашли код Исака Њутна, научника из 16 века, који је у својој хронологији изнео тврдњу, да хришћанству недостаје 500 година а да су “Грци” уведени у историју 500 година раније према његовом прорачуну. Дакле, појаву “Грка”, треба рачунати у првом веку после Христа. Они даље тврде, да је врло тешко одредити прецизан календар, посебно за последња три миленијума. Њихов генерални закључак јесте, да је историја скоро до 19-ог века скроз на скроз фалсификована.
Тако, данас имамо кастрирани енглески језик, који је умртвљен тиме што је претворен у нетворбен, да би се поново добио “lingua franca” као језик целог света. Кроз историју, друштвене “елите” су углавном биле полуписмене, па је тако и француски језик настао на основу најудаљенијег галског дијалекта из околине Париза, који је католичка црква и “елита” изабрала, јер им је тако одговарало. Осим тога, мора се напоменути, да све романске цркве изворно  нису хришћанске!


Примогеност српског језика и цркве

Што се нас Срба тиче, одавно је примећено, да је српски старији и од “грчког” и од “латинског”, да у суштини не постоје три језичке гране, јер су се “германски” језици издвојили из српских алијас “словенских” у другом и првом миленијуму (Свадеш), а романски језици су драстично преслојени од стране вештачког латинског који је добрим делом уништио све старе дијалекте. Све вештачке интервенције (стандаризације, правописи…) направили су прави циркус и хаос у језицима, јер одувек потичу од „елита“, које су редовно преуређивале језик и историју према својим идеологијама.
Драги читаоци, треба знати, да је српски језик је као и црква примоген, а сви остали европски језици, укључујући и “словенске”, изворно, само његови дијалекти. Наравно, нестајање српског језика и ћирилице представља губљење идентитета, али, што је још много горе, то значи и одрицање од сопствене примарне генетике у којој су језик и  писмо урођени, како тврде Чомски и Пешић. Отуда је разумљив труд Запада да Србима промени генетски код.
Јелена Радојковић и Слободан M. Филиповић
ИЗВОР: Центар академске речи